پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۷۵۸
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲

فکرشهر: فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: وضعیت شیوع کرونا در دشتی بسیار شدید و آژیر خطر در این شهرستان به صدا درآمده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالله نادری روز دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری  مقابله با کرونا شهرستان دشتی افزود: وضعیت حاد شیوع کرونا در شهرستان دشتی بسیار نگران کننده و شدید است و ظرفیت بیمارستان زینبیه خورموج تکمیل و پر شده‌است.

وی اضافه کرد: ساده انگاری بخش زیادی از جامعه باعث شده  وضعیت کرونایی در استان بوشهر و شهرستان دشتی به فاجعه بزرگ نزدیک کرده‌است.

فرماندار دشتی بیان کرد: با توجه به شیوع گسترده کرونا امسال ماه محرم و صفر هیچ موکبی در این شهرستان بر پا نخواهد شد و همه برنامه‌های مذهبی در این ماه ها باید بر اساس دستور العمل‌های ابلاغی و رعایت شیوه نامه‌های ستاد ملی کرونا  انجام ‌شود.

وی اضافه کرد:  استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در روزهای اخیر در این شهرستان پائین آمده و خطر گسترش کرونا را بیشتر کرده است.

فرماندار دشتی به مهمترین عوامل شیوع کرونا در این شهرستان اشاره کرد و افزود: دورهمی ها، تجمع ها و مراسم ختم وتشیع و شادی و مسافرت‌های غیر ضرور باعث بوجود آمدن این وضعیت شده است.

وی از همه دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد کرونا شهرستان خواست با اقدامات لازم مانع برگزاری هر گونه مراسم و تجمعی در این شهرستان شوند.

نادری به اجرای خوب طرح واکسیناسیون کرونا در شهرستان دشتی اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر اجرای طرح واکسیناسیون بر اساس اولویت بندی و گروه‌های  سنی معین شده در هفت پایگاه در سطح شهرستان در حال انجام است و بزودی با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کار واکسیناسیون معلمان و کادر آموزشی و سرویس های مدارس انجام خواهد شد.

فرماندار دشتی، مسافرت های غیر ضرور را یکی از عوامل شیوع کرونا در استان بوشهر و این شهرستان عنوان کرد و افزود: نیروی انتظامی باید به اتوبوس‌هایی که کاروان‌های زیارتی را به مشهد می‌برند تذکر دهد و از خروج آنها جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: به منظور همراهی با کادر بهداشت و  درمان و توجه بیشتر و بهتر افکار عمومی و هشدار به شهروندان، فردا سه شنبه همه اصناف شهرستان به جز اصنافی که مواد غذایی مردم را تامین می کنن، تعطیل هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر