جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۷۶۹
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶

فکرشهر: سرپرست معاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: هیات‌های مذهبی برای سیاه‌پوشی محله‌ها و برپایی موکب‌ها اقدام کنند و خیمه‌ عزای امام حسین(ع) با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بوشهر برپا شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، حجت‌الاسلام محمد قادری در همایش مجازی ۱۰ هزار هیات مذهبی شاخص کشور که در بستر فضای مجازی برگزار شد بیان کرد: مراسم‌ عزاداری محرم و صفر شیوه اتصال به اباعبدالله(ع) است و خیلی از قلب‌ها به این وسیله به آن حضرت متصل می‌شوند، بنابراین باید با برنامه‌ریزی دقیق برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به منظور حفظ سلامت عزاداران، موکب‌ها، روضه‌های خانگی و سایر شیوه‌های عزاداری را از مردم نگیریم.
 
وی ادامه داد: در جا‌هایی که گمان می‌رود حضور جمعیت باعث افزایش شیوع کرونا می‌شود، با استفاده از بستر فضای مجازی به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که مومنین در خانه‌های خود بتوانند از فیض این برنامه‌ها بهره‌مند شوند.
 
سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به فراگیر شدن موج اخیر کرونا و مخاطره‌آمیز بودن آن، افزود: توصیه ما این است که خیمه‌های عزای اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برپا شود و برای سیاه‌پوشی محله‌ها و برپایی موکب‌ها اقدام شایسته‌ای از طرف هیات‌های مذهبی انجام گیرد.
 
وی عنوان کرد: تعطیلی عزاداری نشانه بی توجهی کارگزاران به جنبه‌های روانشناختی جامعه است. فعالیت تشکل‌های فرهنگی- تبلیغی تعطیل نمی‌شود، بلکه با شرایط روز که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بحث سلامت جامعه است، به صورت پویا تغییر می‌کند.
 
حجت‌الاسلام قادری همچنین به شعار محوری و برگزاری مراسم‌ عزاداری محرم امسال اشاره و بیان کرد: کاری که ما امسال می‌خواهیم انجام بدهیم کار دقیقی است، سخنرانان و مداحان باید مخاطبین خود را در جریان فرهنگ‌سازی به موضوع فرزندخواهی برسانند.
 
وی افزود: جمعیت هم یک مساله راهبردیِ ملی است و هم قوام، آرامش، تعالی معنوی و روحی خانواده را در پی خواهد داشت، اما باید توجه داشت پرداختن به این مساله ظرافت‌های خاص خود را دارد.
 
مسئولان ۱۱۶ هیات مذهبی از استان بوشهر در مرکز ۱۰ شهرستان استان در این همایش شرکت کردند.
 
«نسل به نسل در پناه حسینیم» شعار محوری فعالیت تشکل‌های فرهنگی- تبلیغی در عزاداری‌های ماه محرم و صفر امسال تعیین شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر