جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۷۸۶
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

فکرشهر: عملیات اجرایی ۲ واحد آموزشی خیر ساز روز سه شنبه در بخش دلوار از توابع شهرستان تنگستان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر روز سه شنبه در این آئین گفت: این واحدهای آموزشی شامل مدرسه ۶ کلاسه در روستای گورک خورشیدی و هنرستان فنی و حرفه ای در بندر عامری بخش دلوار شهرستان تنگستان هستند.

احمد مرادی اضافه کرد: مدرسه ۶ کلاسه شهید ماشاءالله جمالی در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع با زیربنای ۹۰۰ مترمربع در روستای گورک خورشیدی احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه زمین این واحد آموزشی از سوی خیر نیک اندیش حاج ابراهیم جمالی تامین شده است اظهار کرد: این واحد آموزشی با پنج میلیارد تومان اعتبار احداث می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر ادامه داد: هنرستان فنی و حرفه ای خیر ساز بندر عامری نیز در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع و با زیربنای یک هزار و ۵۰۰ مترمربع احداث می‌شود.

مرادی یادآور شد: این پروژه خیرساز با هشت میلیارد تومان اعتبار احداث می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه دلوار گفت: با آغاز عملیات اجرایی این مدرسه‌ها ۱۹ مدرسه نوساز با همت خیران مدرسه ساز در این منطقه در دست ساخت است که بخشی از آنها مورد بهره برداری و بخشی نیز در حال ساخت هستند.

عبدالرضا زمانی افزود: تا پیش از این به دلیل تخریبی بودن و وضعیت نامناسب فضاهای آموزشی بیشتر دانش آموزان به روستاها و مناطق اطراف می‌رفتند اما امروز با همت نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و خیران نیک اندیش این مشکل در این منطقه آموزشی برطرف شده است.

وی ادامه داد: در گذشته بیشتر خیران مدرسه ساز از استان‌های همجوار به این منطقه آموزشی سفر و اقدام به احداث مدرسه می‌کردند این در حالی است که امروز با فرهنگ سازی انجام شده خیران همین منطقه به پای کار آمده اند و با اهدای زمین و یا تامین بخشی از هزینه ساخت  اقدام به ساخت و ساز فضای آموزشی می کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر