چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۸۲۲
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷

فکرشهر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی استان بوشهر گفت: برگزیدگان پویش معرفی کتاب و قصه‌گویی این شهرستان معرفی و از آنان تقدیر شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حمید زارعی روز سه شنبه در این آیین گفت: از خلقت بشر تا به امروز کتاب تنها یار مهربان در زندگی است که بیشترین سود را به انسان رسانیده است.

وی با اشاره به اینکه باشگاه های کتابخوانی مروجان کتاب هستند و اعضای آن نقش مهمی در ترویج علم و فرهنگ جامعه دارند، افزود: کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان کشور، می توانند با تشویق دیگران علاوه بر دستاوردهای مهم در حوزه کتاب، آینده ایران را با علم و دانش در زمینه های مختلف تضمین کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی گفت: باشگاه های کتابخوانی دشتی با هم اندیشی و هم افزایی یکدیگر برنامه های متنوع قابل‌قبولی را در سطح شهرستان اجرا کرده اند که نتیجه آن شناسایی ظرفیت ها و برنامه ریزی در این راستا شده است.

وی گفت: در شرایط کنونی برگزاری پویش با محوریت کتاب نقش موثری در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، زمینه انس با کتاب و اهمیت مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان دارد.

زارعی افزود: پویش معرفی کتاب و قصه گویی از برنامه های اثرگذار در حوزه کتاب بود که در تعطیلی مدارس باعث تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه شد.

وی تصریح کرد: ۷۳ اثر از ۵۶ کودک و نوجوان به دبیرخانه پویش ارسال شد که باشگاه های کتابخوانی سردار دلها و یار مهربان بیشترین مشارکت در این پویش داشتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در پایان از نوش آفرین مظفری تسهیلگر باشگاه کتابخوانی سردار دلها جهت برگزاری پویش کتاب و قصه‌گویی تشکر کرد و افزود: تداوم اجرای این برنامه ها در شهرستان الزامی است.

در ادامه نفرات برگزیده علاوه بر معرفی اثر ارسالی به دبیرخانه پویش، به بیان فعالیت های خود در دوران تعطیلی مدارس و قرنطینه های خانگی پرداختند.

در پایان این آیین از معصومه حقیقت منش، محمدرضا خودخروج و محمد علی وفایی در بخش معرفی کتاب و رقیه قائدی و فرشته عابدی در قصه گویی به عنوان پنج نفر برگزیده پویش با اهدای لوح سپاس و کتاب تقدیر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر