پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست خبری در پاسخ به سوالات «فکرشهر» مطرح شد:
فکرشهر: زمین خواری و ساحل خواری مشکل کل کشور است/ استان بوشهر هنوز شرایط لازم برای بندر آزاد شدن را ندارد/ راه های تامین آب بوشهر و دیلم...
کد خبر: ۹۳۸۳۸
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷

فکرشهر ـ مصطفی محمدزاده فرد: نماینده مردم گناوه، دیلم و بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: قصدمان از تایید صلاحیت ها در انتخابات شوراها این بود که شوراهای جدید با شوراهای قبل متفاوت باشند.

قصدمان از تاییدها این بود که شوراهای جدید با شوراهای قبل متفاوت باشند

نماینده مردم گناوه، دیلم و بوشهر در مجلس شورای اسلامی ـ امروز سه شنبه ـ در نشست خبری، در پاسخ به سوال «فکرشهر» درباره «ملاک های تایید صلاحیت نامزدهای شوراهای ششم در برخی شهرها و تایید برخی با وجود شهره بودن به مسایل خاص و حتی نداشتن سلامت عقلانی»، گفت: در انتخابات شوراها من به عنوان عضو و رییس هیات عالی استان بودم و قصدمان از تاییدها این بود که شوراهای جدید با شوراهای قبل متفاوت باشند.

وی ادامه داد: افرادی را که معتمد آن شهرها و شهرستان ها بودند، در راس کارها گذاشتیم، به هر حال یک سری ضعف های قانونی هم داریم ولی همه تلاش های ما این بود که حداکثر استفاده بشود و به بهترین نحو باشد. 

جمیری توضیح داد: از مراکز چهارگانه استعلام گرفته شده و ما به هیات های نظارت هم اعلام کردیم که اکر مدارک کافی نبود، جلساتی با این مراکز داشته باشند و گفت و گو کنند و قانع بشوند و قانع کنند. اگر کسی در هیات شهرستان رد می شد، به هیات استان می رفت و اگر شکایت می کرد و به این بخش می رسید، ما بررسی می کردیم و در اطلاعات و اطلاعات سپاه حضور پیدا می کردند و گفت و گو می کردیم.

خودم اعتقاد دارم بعد از انتخابات، دیگر صلاح نیست منتخبین کنار گذاشته شوند، اما نظر هیات مرکزی چیز دیگری بود

وی ادامه داد: بر اساس مستندات ممکن است حقیقت مخفی مانده باشد و دیده نشده باشد اما تمام تلاش ما بود که حقی از کسی ضایع نشود و فکر می کنم در مجموع هم یک نمره و عدل مناسب تری نسبت به دوره های قبل از نظر سلامت اخلاقی و مالی خواهیم داشت و شاهد اتفاقات دوره های قبل نخواهیم بود.

نماینده مردم گناوه، دیلم و بوشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعدادی از افراد کاندیدای بعدی که از هیات نظارت شهرستان تاییدیه گرفته بودند، مراجع دیگر نظرشان این بود که این ها صلاحیت ندارند و یا بعدا مدارکی به آنها رسید که صلاحیت ندارند. هیات مرکزی انتخابات نظرشان این بود که بر اساس قانون به دلیل دیده نشدن این مدارک و یا مدارک جدید که به دست آمده، ورود پیدا کنند و برخی از افراد را رد صلاحیت کرد که این افراد بعدا معترض شدند که چنین حقی نبوده و... .

وی افزود: انتخابات برگزار شد و بعضی افراد رای آوردند و هیات مرکزی انتخابات باز اعلام کرد که وزارت کشور نباید کد می داده و ما این ها را قبول نداریم و صلاحیت ندارند و مکاتباتی با وزارت کشور انجام شده و طبق چیزی که من شنیدم، هیات مرکزی نظرش را اعلام کرده و وزارت کشور هم به فرمانداری ها اعلام کردند که شورا را بدون این افراد ببندند و این افراد را شرکت ندهند.

جمیری گفت: من خودم اعتقاد داشتم که هیات مرکزی در این خصوص نمی تواند ورود کند و بعد از این که انتخابات برگزار شده، دیگر صلاح نیست این افراد کنار گذاشته شوند، اما نظر هیات مرکزی چیز دیگری بود.

زمین خواری و ساحل خواری مشکل کل کشور است

عبدالکریم جمیری در پاسخ به سوال دیگر «فکرشهر» درباره «زمین خواری و ساحل خواری» گفت: ساحل خواری و زمین خواری در همه جای کشور مشکل و معضل است و این مشکلات را در سواحل نیز داریم و پیشنهاد من به مراکز مختلف درگیر این بوده که آنالیزی در این باره انجام بدهند.
وی اضافه کرد: از دستگاه های درگیر تقاضا کردم که بتوانیم به شکل اساسی به حل این موضوع بپردازیم.

استان بوشهر هنوز شرایط لازم برای بندر آزاد شدن را ندارد

نماینده مردم گناوه، دیلم و بوشهر در مجلس شورای اسلامی درباره بندر آزاد شدن بوشهر نیز اظهار داشت: استان ما هنوز شرایط لازم برای بندر آزاد شدن را ندارد و حالا که این مصوبه انجام شده، دولت باید سرمایه گذاری کند و زیرساخت لازم را ایجاد کند که اگر مردم به دلیل بندر آزاد شدن این منطقه متضرر می شوند، شاهد نعمت و خوب بودن این مناطق در زندگیشان باشند و ضرر و زیان های آن مشخص بشود و باید دقت لازم و کافی در این باره داشته باشند.

راه های تامین آب بوشهر و دیلم

عبدالکریم جمیری درباره مشکل آب بوشهر نیز گفت: تنها راه تامین آب مردم در استان بوشهر، توسعه آب‌شیرین کن ها است. در بوشهر یک آبشیرین کن سی و پنج هزار متر مکعبی در حال ساخت است و قول دادند در شهریور فاز اولش در حد ده هزار متر را به شبکه تزریق کنند.

وی اضافه کرد: یک آبشیرین کن دیگر هم در حال ساخت است و قول دادند تا شهریور و مهر به بهره برداری برسد و می تواند ۱۷ هزار مترمکعب به شبکه تزریق کند و یک خط انتقال هم داریم که از خوزستان به دیلم است و باید لوله گذاری شود که  هنوز اعتبارش کافی نیست و قول دادند که به هر نحوه، این امر اتفاق بیفتد و اگر اتفاق بیفتد، سمت دیلم در بحث آب، مشکلی نخواهیم داشت.
 

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۷
درودبرشما
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر