شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس در نشست خبری مطرح کرد:
فکرشهر: نماینده مردم گناوه، دیلم و بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با روی کار آمدن دولت جدید مردم استان بوشهر به ظاهر محروم و در باطن غنی و برخوردار، انتظار دارند از هماهنگی که بین قوای سه گانه به وجود آمده، ما به صورت شایسته استفاده کینم...
کد خبر: ۹۳۸۴۳
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۱

فکرشهر ـ مصطفی  محمدزاده فرد: نماینده مردم گناوه، دیلم و بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با روی کار آمدن دولت جدید مردم استان بوشهر به ظاهر محروم و در باطن غنی و برخوردار، انتظار دارند از هماهنگی که بین قوای سه گانه به وجود آمده، ما به صورت شایسته استفاده کینم.

تاثیر دولت جدید در پیشرفت کشور و استان بوشهر

به گزارش «فکرشهر»، عبدالکریم جمیری شامگاه سه شنبه ـ 12 امرداد ـ در نشست خبری با رسانه ها، ادامه داد: در استان بوشهر، مهم ترین چیزی که در رفع محرومیت ها موثر است، حضور مدیران لایق و شایسته ای است که ما انتظار حضورشان را در این دولت داریم.

وی ادامه داد: از روز ایجاد این مجلس تصمیم گرفتیم با هم افزایی بین نمایندگان و با کمک مجلس برای احقاق حق خواسته های استان نمایندگان گام برداریم و این نگاه در کنار این هماهنگی که بین سه قوا وجود دارد، می تواند تحقق پیدا کند.

جمیری با بیان این که «نمایندگان دو جلسه با آیت اله رییسی داشتند که مشکلات استان ها بیان شده»، گفت: امیدواریم که آینده خوبی را در جهت حل مسایل مردم طی کنیم. با تمام احترام به آقای رییسی، نمایندگان قصد دارند به تک تک افراد معرفی شده برای هیات دولت بر اساس شایستگی رای  دهند و هیچ تعارفی نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در مورد مسایل استان بوشهر، بحث و گفت و گوهایی با افراد و اشخاص محلی دارند اما باید منتظر ماند تا دولت تشکیل شود و بعد، در راستای مشورت و مسایل استانی اقدام خواهیم کرد.

جمیری افزود: اخیرا یک فراکسیون برای مناطق نفت خیز در حال شکل گیری در مجلس است تا بتوانیم نقش آفرینی خود را در زمان های مختلف داشته باشیم.

ملاک های انتخاب استاندار

نماینده مردم گناوه، دیلم و بوشهر در مجلس شورای اسلامی درباره انتصابات در استان بوشهر نیز گفت: بر اساس قانون اساسی و تفکیک قوا، انتخاب و انتصاب در حوزه اجرا در وظایف رییس جمهور است و نمایندگان تنها ناظر بر این امر هستند و لذا بر تاکیدی که مقام معظم رهبری داشتند که فرمودند یکی از آسیب های نمایندگان مجلس، ورود به مسایل اجرایی است و آنها باید کار نظارتی خودشان را انجام دهند؛ اما این به این معنی نیست که نمی توانند مشورت بدهند و مشورت بگیرند.

جمیری با تاکید بر این که «بنده معتقدم بوشهر یک استاندار قوی و توانمند و جامع را نیاز دارد، چون استان بوشهر، پتانسیلش فراتر از یک استان است»، افزود: درست است که استان بوشهر از نظر وسعت و جمعیت بزرگ نیست، اما از نظر نعمات الهی یک استان برخوردار و در کشور بی نظیر است و ما معتقدیم مدیریت استان بوشهر با یک مدیریت قوی، یعنی پیشرفت کشور و حرکت کشور به سمت جلو و از بین رفتن خیلی از مشکلات مردم کشور با توسعه و پیشرفت کشور.

این نماینده استان بوشهر ادامه داد: ما معتقدیم یک استاندار جامع برای این استان نیاز است تا با به کار آوردن مدیران و افراد همگام، باعث پیشرفت استان و کشور شود؛ برای این امر باید فرد شایسته باشد و طبیعتا بین دو فرد همتراز، بومی رو ترجیح می‌دهیم.

وی اضافه کرد: ما برای انتخاب استاندار، شایستگی و کارآمدی را مد داریم و ارتباط هم مهم است و باید مذاکرات و رایزنی ها صورت بگیرد، اما این که بخواهیم تنها ارتباطات باشد و آن فرد هیچ شایستگی نداشته باشد، اصلا قابل قبول نیست.

«آزادراه و راه آهن»، یکی از راه های پیشرفت کشور

 نماینده شمال و مرکز استان بوشهر، «آزادراه و راه آهن» را یکی از راه های پیشرفت کشور عنوان کرد و افزود: درباره راه آهن، ما جلسات متعددی با بانک ها و پتروشیمی ها و معاون اول رییس جمهور و وزیر راه و... برگزار کردیم و این پروژه فعال است، اما به نسبت وضعیت مالی این پروژه داره انجام می گیرد که بسیار بسیار کم است و ر این باره، در حال رایزنی هستیم.

وی اضافه کرد: برای آزاد راه هم در حال رایزنی هستیم؛ باید افرادی را پیدا کنیم که در این پروژه سرمایه گذاری کنند تا بتوانیم پروژه بوشهر ـ شیراز را تکمیل کنیم.

قول وزیر بهداشت برای استان

عبدالکریم جمیری در حوزه بهداشت و درمان نیز استان بوشهر را دارای ضعف در زیرساخت عنوان کرد و اظهارداشت: ما از وزیر قول گرفتیم که در یک برنامه پنج ساله، این استان را به شرایط خوب و متوسطی برسانند و  برای تجهیز و تکمیل بیمارستان هسته ای تلاش هایی با کمک بخش اجرایی انجام دادیم؛ تعدادی تخت بیمار هم به بیمارستان تامین اجتماعی آورده شد و در دیلم هم کمک ها و تجهیزاتی برای بیمارستان دریافت شده است.

در زمینه اشتعال، با دولت جدید و همتی که دارد، اتفاقات خوب می افتد

وی، یکی دیگر از معضلات را «اشتغال» عنوان کرد و گفت: خود موضوع بیکاری، یک معضل است و در کنار این همه امکانات در استان بوشهر، نگرانی ها و درد و رنج مردم را  بیشتر می کند و در این خصوص داریم تلاش می کنیم که ان شاالله با دولت جدید و همتی که دارد، این اتفاقات خوب بیفتد.

جمیری ادامه داد: یکی از این کارها، دعوت از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این استان است. این امر تحقق یافتنی و در حال مکان یابی است و در صنعت فولاد در شمال استان در حال انجام است که یک فرد بوشهری دلسوز است و با رایزنی با وزیر توافق ایشان را هم گرفته ایم.

 وی اضافه کرد: هربار که به استان  آمده ام، با منطقه ویژه و بخش صنعت جلسه داشتم و همین فردا هم جلسه ای داریم تا مشکلاتشان بیان و رفع شود.

درباره طرح های شفافیت آرا و صیانت از فضای مجازی مجلس

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم، درباره طرح های شفافیت آرا و صیانت از فضای مجازی مجلس نیز گفت: یک بار طرح شفافیت آرا به مجلس آمد اما نمایندگان رای به این طرح ندادند و قرار شد با یک بررسی دقیق تری این طرح به صحن بیاید تا بتواند در مجلس رای بیاورد؛ درباره طرح صیانت از فضای مجازی نیز، من جزو امضا کنندگان این طرح بودم که یک طرح خام و نیازمند بررسی بود و تنها برای در دستور قرار گرفتن این طرح بود و همین را قبول داریم.

وی ادامه داد: اما در کمیسیون مربوطه، تغییرات زیادی در آن ایجاد شد و آن طرح اولیه کنار گذاشته شد و جلسات زیادی هم برای این طرح انجام شده و چیزی که در مجلس بیان شد این نبود که این طرح را قبول دارید یا نه؛ بلکه چیزی که ذر مجلس بیان شد این بود که این طرح 85 بشود یا نشود؟! یعنی آیا این طرح در کمیسیون های مختلف بررسی شود و تبدیل به قانون بشود و لازم الاجرا شود یا در مجلس بند به بند بررسی شود و هر کدام جدا جدا مطرح شود و رای بیاورد.

جمیری افزود: مجلس رای داد که می تواند در اصل 85 قانون اساسی به کمیسیون خاص داده شود و در مجلس رای آورد که من مخالف بودم و معتقد بودم که باید در صحن مطرح شود و همه نمایندگان در این طرح دخالت داشته باشند و چون موضوع حساسی است باید همه در آن نظر بدهند و مورد توجه قرار بگیرد و قرار شد یک کمیسیون ویژه از جمع کمیسیون فرهنگی و صنایع و امنیت ملی این امر را به نتیجه برسانند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر