جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۸۵۱
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰

فکرشهر: رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از تالیف کتاب های زبان آلمانی و فرانسه و اجرای محدود و آزمایشی آن در پایه هفتم خبر داد و گفت: این دو، جزو دروس انتخابی هستند. باید دانش‌آموزان را به تدریج از وابستگی‌شان به زبان انگلیسی رها کنیم.

به گزارش فکرشهر، حسن ملکی در گفت وگو با ایسنا، درباره تهیه و ورود کتب درسی جدیدالتالیف به مدارس در سال تحصیلی پیش رو توضیح داد و در این باره اظهار کرد: در مجموع حدود ۹۰۰ عنوان کتاب درسی داریم.

وی افزود: در گروه زبان‌های خارجی، کتاب های زبان آلمانی و فرانسه به تازگی تألیف شده اند که البته در سراسر کشور توزیع نمی‌شوند و فعلا تحت اجرای آزمایشی قرار می گیرند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه این دو کتاب برای پایه هفتم تالیف شده‌اند گفت: این دو، جزو دروس انتخابی هستند. باید دانش‌آموزان را به تدریج از وابستگی‌شان به زبان انگلیسی رها و به سمت زبان‌های دیگری چون آلمانی و فرانسه هم سوق بدهیم. البته چالش هایی در این باره وجود دارد که تامین معلم برای اجرا و تدریس، از جمله آنهاست.

ملکی در پاسخ به اینکه در سنوات گذشته از ورود زبان چینی به مدارس هم صحبت هایی به میان آمده بود گفت: خب هنوز نیامده است؛ زبان چینی هم شرایط خاص خودش را دارد. در حال حاضر کتب آموزش آلمانی و فرانسه تولید شده است.

به گفته وی، امسال تغییرات جزئی در برخی کتب درسی از جمله مطالعات اجتماعی پایه های هفتم و هشتم داریم. تغییرات جزئی را معمولا اعلام نمی کنیم. برخی موارد که در سال گذشته مورد نقد قرار گرفته بودند مانند جلد کتاب پایه سوم ریاضی و تصویر کتاب فارسی پایه اول هم اصلاح شده اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر