سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۸۸۳
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶

فکرشهر: وزیر خارجه انگلیس با اشاره به نامه ارسالی به شورای امنیت سازمان ملل درباره ادعای حمله به کشتی «مرسر استریت» گفت که این شورا باید پاسخ اقدامات ایران را بدهد.

به گزارش فکرشهر از فارس، ساعاتی بعد از رسانه‌ای شدن ارسال نامه انگلیس، رومانی و لیبریا به شورای امنیت سازمان ملل درباره کشتی «مرسر استریت»، وزیر خارجه دولت بوریس جانسون ادعاهای تل‌آویو و حامیانش درباره دست داشتن ایران در حمله به این کشتی را تکرار کرد.

بامداد روز چهارشنبه رسانه‌ها خبر دادند، سه کشور انگلیس، رومانی و لیبریا در نامه‌ای به اعضای شورای امنیت سازمان ملل مدعی شدند که به احتمال زیاد ایران پشت حمله به کشتی در سواحل دریای عمان بوده است. آنها دلیلی برای ادعا ارائه نکردند.

در این نامه که خبرگزاری رویترز مدعی شده متن آن را دیده، ادعا شده است: «این حمله باعث اختلال و ایجاد خطر برای کشتی‌رانی بین‌المللی امن و ایمن بوده و نقض آشکار قوانین بین‌الملل به شمار می‌آید و این اقدام باید توسط جامعه بین‌الملل محکوم شود» 

با گذشت ساعاتی بعد از انتشار این خبر، بعد از ظهر روز چهارشنبه (امروز به وقت تهران) «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس درباره نامه ارسالی به شورای امنیت سازمان ملل اظهارنظر کرد.

این مقام انگلیسی در پیامی توییتری در این باره نوشت: «پادشاهی متحده (بریتانیا) به همراه رومانی و لیبریا نامه‌ای به تی اس تیرومورتی رئیس (دوره‌ای) شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به (کشتی) ام وی مرسر استریت نوشته است».

دومینیک راب با تکرار ادعاهای بی سند و مدرک رژیم صهیونیستی و متحدانش علیه ایران افزود: «شورای (امنیت سازمان ملل) باید به فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران و احترام نگذاشتن آن به قوانین و حقوق بین‌المللی پاسخ دهد».

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر