پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۹۳۹
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: با توجه به بعد مسافت و سرعت سرایت آتش و همچنین وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی، درخواست می کنیم که امکانات اطفا حریق در شمال استان در حوزه خور مستقر شود.

به گزارش فکرشهر، غلامرضا مهرجو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متعاقب اعلام آتش سوزی پنج شناور در خور گناوه، نیروهای امداد و آتش نشانی و مدیریت بحران به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: بلافاصله از استان و واحدهای آتش نشانی شهرستان‌های هم‌جوار و منطقه بهره برداری نفت و گاز درخواست کمک برای اطفا حریق شد.

وی گفت: در بدو آتش سوزی با همکاری مردم، ملوانان و یگان‌های اعزامی طرح جداسازی شناورهای حادثه دیده و جلوگیری از سرایت آتش به سایر شناورها صورت گرفت و سپس عملیات اطفا حریق انجام شد.

وی تصریح کرد: متأسفانه در این حادثه تعداد پنج فروند شناور باری دچار آتش سوزی شد که از این تعداد چهار فروند حامل کالای ملوانی و تجاری و یک فروند خالی بود.

فرماندار گناوه یادآور شد: در این آتش سوزی چهار فروند شناور باری به طور کامل سوخت و یک فروند بالای ۵۰ درصد دچار سوختگی شده است.

وی بیان کرد: دریابانی، اداره بندر و دریانوردی گناوه، شهرداری گناوه، شهرداری بندر ریگ، واحدهای آتش نشانی امام حسن، بهره برداری نفت و گاز گچساران و گوره، شرکت مپنا و دهیارهای روستاهای اطراف، در مهار این آتش مشارکت داشتند.

فرماندار گناوه یادآور شد: درخواست داریم که ملوانان و کسانی که به عنوان نگهبان شناورها گماشته می‌شوند اطلاعات و آموزش‌های اولیه اطفا حریق را داشته باشند تا در لحظات اولیه بروز حادثه بتوانند از سرایت آتش به سایر شناورها جلوگیری کنند و همچنین امکانات اولیه مهار آتش در لنج‌ها فراهم شود تا در صورتی که مشکلی پیش آمد ملوانان بتوانند با سرعت عمل از سرایت آتش جلوگیری کنند.

مهرجو خاطرنشان کرد: ترافیک سنگین شناورهای در نوبت تخلیه بار نیز از موارد مهم در خور گناوه است که با توجه به شرایط آب و هوایی و قرار گرفتن مدت طولانی شناورها در نوبت تخلیه بار باید چاره اندیشی شود تا از تراکم و ترافیک ایجاد شده با توجه به محدودیت خور گناوه جلوگیری شود.

مهرجو ادامه داد: با توجه به بعد مسافت و سرعت سرایت آتش و و با توجه به اینکه شاهد آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی هم هستیم درخواست می‌کنیم که امکانات اطفا حریق در شمال استان در حوزه خور مستقر شود.

وی گفت: علت این آتش سوزی در دست بررسی و میزان خسارت در دستور کار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر