جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۰۲۴
شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۱

فکرشهر: پلیس فتا درباره امنیت استفاده و کاربردهای گوناگون کاربران از فضای مجازی توصیه هایی کرد.

به گزارش فکرشهر، برخی از این توصیه ها به شرح زیر است:

 شبکه های اجتماعی بستر مناسبی برای خرید اینترنتی نیستند

شهروندان باید توجه نمایند حتما در خریدهای اینترنتی از فروشگاه‌هایی خرید نمایند که دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشند.

برخی از فروشگاه‌های غیر مجاز ممکن است اقدام به جعل این نماد کنند، شهروندان با کلیک کردن بر روی تصویر لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی، صفحه مجوز مربوطه را مشاهده می‌کنند و باید مطمئن شوند صفحه‌ای که مشاهده می‌کنند، صفحه اصلی مرورگرشان می باشد و نه یک عکس و تصویر از یک مرورگر.

همچنین باید دقت داشته باشید که صفحه مجوز حتما باید با آدرس enamad.ir آغاز شده باشد و حتما آدرس اینترنتی (URL) سایت فروشگاه یا بازار الکترونیکی با آدرسی که در این صفحه معرفی می‌شود باید یکسان باشد.

آگهی های جعلی در کمین شهروندان

 یکی از شگردهای مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از شهروندان انتشار آگهی های جعلی به عنوان فروش محصولات ارزان قیمت در سایت های واسط فروشگاهی می باشد. 
راهکارهای پیشگیری: 

1-به سادگی فریب وعده های پوچ و تبلیغات اغواکننده کلاهبرداران را نخورید. 
2-قبل از رویت و اطمینان از اصالت و مدارک کالا اقدام به پرداخت بیعانه نکنید. 
3-کاربران حتما درخصوص صحت هویت فرد آگهی دهنده بررسی های لازم را صورت دهند. 4-برای خرید حتما از فروشگاه هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستن اقدام کنید.

انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

در این روز‌ها با توجه به اعلام نتایج اولیه کنکور برای انتخاب رشته شاهد انواع تبلیغات مشاوره و انتخاب رشته مجازی در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی هستیم که به انتخاب رشته پذیرفته شدگان با توجه به رتبه و شرایط شان کمک کنند. بسیاری از این تبلیغات دروغ بوده و از سوی افراد سودجو و مجرمان سایبری در قالب مشاوران تحصیلی صورت می‌گیرد و هدفی جزء بهره‌برداری‌های مالی ندارند و حتی درگاه‌های بانکی آن‌ها فیشینگ بوده و به دنبال سرقت اطلاعات بانکی هستند. کاربران مراقب سایت‌ها جعلی، مشاوره و ثبت نام در انتخاب رشته کنکور سراسری باشید. و بدانید سازمان سنجش تحت هیچ عنوانی با هیچ موسسه‌ انتخاب رشته‌ای همکاری ندارد. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر