جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۰۹۴
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۵

فکرشهر: معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: همه سازوکارهای لازم در این استان با هماهنگی و همکاری همه دستگاه های مربوطه برای تعیین قیمت و حل مشکلات بازار خرما ایجاد خواهد شد تا نخلداران متضرر نشوند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سعید زرین فر روز شنبه در نشست بررسی مشکلات نخلداران دشتستان افزود: در چند سال اخیر نسبت به بحث خرما به عنوان یکی از محصولات مهم تولیدی استان بوشهر برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: با قرار دادن طرح نجات نخلستان در دستور کار ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر، روی این محصول بطور ویژه در کارگروه های فعال تاکید شد.

زرین فر بیان کرد: جشنواره های خرما و مصوبات آن، تشکیل دبیرخانه دائمی این جشنواره برای بررسی مسائل مربوط به این محصول در طول سال، همکاری با مجموعه انجمن خرمای کشور، استفاده از همه ظرفیت ها و حمایت از تشکل ها از جمله اقدامات در این زمینه بوده است.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در زمینه قیمت گذاری با هماهنگی انجمن خرما، صنف باغداران، تعاون روستایی، سازمان صنعت معدن و تجارت و جهاد کشاورزی هر چه زودتر اقدام و  در یک کارگروه ابتدای هفته آینده تصمیم گیری شود.

زرین فر اضافه کرد: باید برای خرید تضمینی خرما نیز با یک برنامه صحیح تصمیمی درست گرفته شود که موجب خدشه به بازار آن نشود.

وی تصریح کرد: جهادکشاورزی پیگیری لازم را برای اعلام قیمت تضمینی، صنعت، معدن و تجارت در زمینه تسهیلات سرمایه در گردش که بتواند به نخلداران کمک کند و تعاون روستایی برای گنجاندن خرما در سبد غذایی ضروری خانواده ها و تلاش در ارتباط با عرضه این محصول در میادین شهرهای بزرگ اقدامات لازم را داشته باشد.

زرین فر افزود: شرکت آب منطقه ای استان بوشهر نیز برای کاهش هزینه نخلداران در زمینه حقآبه تصمیم متعارف و عادلانه بگیرد.

وی همچنین تاکید کرد: از ظرفیت رسانه‌ای استان بوشهر برای معرفی این محصول راهبردی غذایی نیز استفاده شود.

فرماندار دشتستان گفت: این شهرستان با دارا چهار میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نخل و تولید سالانه ۱۲۷ هزار تن خرما قطب تولید خرمای استان بوشهر محسوب می‌شود.

فتح الله نوروزی افزود: با توجه به اینکه شغل بیشتر مردم دشتستان بویژه روستائیان ، کشاورزی،  باغداری و تولید خرما است رفع مشکلات این قشر و مسائل مربوط به این محصول در اولویت دستگاه های اجرایی مربوطه باشد.

وی بیان کرد : در این روزها که فصل برداشت محصول است تشکیل و فعال کردن کارگروه ، ارائه تسهیلات ارزان قیمت، نرخ گذاری، فعالیت سردخانه ها و تعدیل حقابه کشاورزان بسیار ضروری است.

  در استان بوشهر بیش از ۶ میلیون اصله نخل وجود دارد که سالانه بیش از ۱۶۰  هزارتن محصول خرما تولید می کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر