پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۹۴۱۰۳
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۶

فکرشهر: کاروان المپیک ایران با کسب سه مدال طلا، دو نقره و دو برنز، عنوان چهارم را در جمع کاروان‌های آسیایی به خود اختصاص داد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، المپیک ۲۰۲۰ توکیو پس از فراز و نشیب‌های فراوان به واسطه شیوع کرونا و هراس‌ها مبنی بر افزایش شمار موارد ابتلا به کووید-۱۹ در ژاپن، سرانجام با موفقیت برگزار شد و امروز(یکشنبه ۱۷ مردادماه) با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.

کاروان المپیک ایران در این دوره از رقابت‌ها موفق به کسب سه طلا، دو نقره و دو برنز شد. 

جواد فروغی در دومین روز بازی‌های المپیک غیرمنتظره‌ترین مدال طلا را برای ایران گرفت و با ۴۲ سال مسن ترین مدال آور ایرانی در تاریخ المپیک شد. 

محمدرضا گرایی دومین طلایی ایران و نخستین طلایی کشتی فرنگی در وزن ۶۷ کیلوگرم بود که با هوش و ذکاوت مثال زدنی، به روی سکوی نخست رفت.

علی داوودی جوان اول وزنه‌برداری ایران با ثبت رکورد مجموع ۴۴۱ کیلوگرم و ضرب نخستین مدال نقره در المپیک توکیو به یک دهه ناکامی ایران در دسته فوق سنگین پایان داد.

دومین نقره کاروان و نخستین نقره در کشتی آزاد را حسن یزدانی آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم کشورمان در مبارزه فینال این وزن در بازیهای المپیک توکیو با متحمل شدن شکست برابر «دیوید تیلور» آمریکایی کسب کرد.

محمدهادی ساروی فرنگی‌کار وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در مبارزه رده‌بندی در بازی‌های المپیک توکیو با پیروزی مقابل کشتی‌گیر فنلاندی به مدال برنز دست یافت؛ این نخستین مدال کشتی کشورمان در المپیک ۲۰۲۰ بود.

امیرحسین زارع آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشورمان با پیروزی مقابل نماینده چین، مدال برنز را بر گردن آویخت و در روز شانزدهم سجاد گنج زاده در اولین حضور کاراته در المپیک ایران به سومین مدال طلا رساند.

پس از پایان المپیک توکیو، کاروان ایران با مدال‌های مذکور در جایگاه بیست و هفتم جهان و چهارم آسیا جای گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر