جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۱۷۵
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸

فکرشهر: حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در تماس تلفنی یک ساعته " امانوئل ماکرون" رئیس جمهور فرانسه، با اشاره به نقض مکرر و فاحش تعهدات از سوی امریکا و همچنین عدم پایبندی سه کشور اروپایی عضو برجام به تعهدات خود در این توافق بین المللی، گفت: آمریکایی ها با وضع تحریم های جدید تعهدات خود را به‌طور آشکار نقض کرده و حتی تحریم های جدید را به حوزه اقلام بشردوستانه هم کشاندند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، رئیسی با تاکید بر اینکه هم آمریکا و هم اروپایی ها باید به تعهدات خود در برجام عمل کنند، گفت: در هر مذاکره ای باید حقوق ملت ایران استیفا و منافع ملت ما تامین شود.

 رئیسی تصریح کرد: جمهوری اسلامی نسبت به تامین امنیت و حفظ بازدارندگی در منطقه خلیج فارس و دریای عمان بسیار جدی است و با عوامل سلب کننده امنیت مقابله خواهد کرد.

رئیس جمهور درخصوص لبنان تاکید کرد: ما از هر اقدامی که در جهت ثبات، امنیت و بهبود وضعیت اقتصادی مردم لبنان باشد، حمایت کرده و در این زمینه از همراهی فرانسه استقبال می‌کنیم.

رئیس جمهور فرانسه نیز در این تماس تلفنی با تبریک آغاز مسئولیت رئیسی و آرزوی موفقیت برای ایشان، گفت: ایران و فرانسه می توانند با همکاری خود در جهت برقراری صلح و ثبات در منطقه نقش ایفا کنند.

امانوئل ماکرون با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و توقف اجرای این توافق بین المللی، گفت: ما بدنبال این هستیم که به راه حلی برای این موضوع برسیم و امیدواریم دوباره مذاکرات آغاز شود.
رئیس جمهور فرانسه با اشاره به موضوع امنیت دریایی، گفت: قبل از هر چیز باید چارچوب ثبات ایجاد کرده و مطمئن باشیم که ثبات در مسائل مختلف از جمله وضعیت دریاها وجود خواهد داشت.

مکرون با بیان اینکه فرانسه همیشه تلاش کرده راه حلی برای ثبات در لبنان ارائه دهد، ابراز امیدواری کرد با همراهی ایران زمینه برای برقراری ثبات و حل مشکلات این کشور فراهم شود .

رئیس جمهور فرانسه در پایان خواستار تداوم گفت و گوها بین تهران و پاریس با هدف عمیق تر شدن روابط دو جانبه شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر