پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۱۸۴
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به شرایط کرونایی و گرمای هوا دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم باید به طور کامل مراعات شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در نشست ائمه جمعه استان که به صورت تصویری برگزار شد افزود: امام حسین (ع) شخصیتی است که پیامبر گرامی اسلام (ص) ایشان را زینت آسمان‌ها و زمین خطاب می‌کردند.

وی ادامه داد: اگر امام حسین (ع) و نهضت عاشورا نبود، از اسلام تنها اسمی می‌ماند و از محتوای آسمانی آن خبری نبود.

صفایی بوشهری با اشاره به نامگذاری بوشهر بعنوان پایتخت قرآنی کشور اضافه کرد: از زمان نامگذاری بوشهربعنوان پایتخت قرآنی کشور بعلت برگزاری انتخابات و پس از آن شیوع ویروس کرونا تاکنون فعالیت کافی در این خصوص انجام نشده و می‌طلبد از این به بعد در این خصوص در حوزه ملی و استانی بیشتر فعالیت شود.

وی افزود: همچنین باید مصوبه‎هایی که در این خصوص تنظیم شده نیز هر چه زودتر در هر منطقه به همت ائمه جمعه اجرایی شوند.

صفایی بوشهری با اشاره به شرایط خاص استان به دلیل شیوع ویروس کرونا و تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها، کمبود نیروی درمان و اقلام دارویی و پزشکی، در روزهای گذشته مذاکراتی با برخی مسئولان کشوری انجام و شرایط بهتر شده هرچند با شرایط آرمانی هنوز خیلی فاصله داریم.

وی بیان کرد: باید در نحوه مدیریت درمانی و بهداشتی کرونا، نوسازی فکر انجام گیرد که این وظیفه مسئولان است و از سوی دیگر مردم باید بهداشت را بیشتر مراعات کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر