جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۲۲۸
سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: باتوجه به شرایط قرمز حاد کرونایی این شهرستان، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا در ایام ماه محرم ضروری و واجب است.

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب بر لازم اجرا بودن دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا در ماه محرم تاکید کردند از همه عزاداران حسینی انتظار داریم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی دریغ نورزند.

وی گفت: دشمنان در مدت ۱۴ قرن تلاش کردند تا نام و یاد امام حسین (ع) و حادثه کربلا به دست فراموشی سپرده شود اما نتوانستند این اتفاق مهم که درحقیقت مرکز تحول روحی و تربیت و تزکیه نفس است را از جامعه اسلامی بگیرند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: وظیفه خبرنگاران در زمینه اطلاع رسانی از دستورالعمل‌ها بسیار سنگین است و باید همچون گذشته بخوبی ایفای نقش کنند.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم  با رعایت پروتکل‌ها از جمله  فاصله گذاری، استفاده از ماسک و ظرفیت‌های شهرستان بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، مراسم دهه محرم را که بیشتر بر محوریت فضای مجازی متمرکز است، با عظمت خاصی برگزار کنیم.

رکنی حسینی  گفت: همه هیات‌های مذهبی، مساجد، تکایا، اداره های اوقاف و تبلیغات اسلامی بجد دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا را اجرا کنند تا بهانه‌ای به دست معاندان و دشمنان انقلاب و ملت نیافتد.

امام جمعه گناوه اظهارکرد: برای حفظ و زنده نگه داشتن نهضت امام حسین (ع)، انسان‌های پاک باخته در این راه به شهادت رسیدند و نگذاشتتند این حادثه از یاد برود و به کوری چشم دشمنان، هرسال باشکوه و عظمت‌تر گرامی داشته می‌شود.

وی افزود: به فرموده امام راحل، ما هرچه داریم از محرم و صفر است و باید مجالس و محافل امام حسین (ع) را بیش از پیش احیا کنیم.

رکنی حسینی بیان کرد: حادثه کربلا  در حقیقت احیای امر دین خدا و معارف دینی است و باید هرچه بهتر بتوانیم از این واقعه درس و پند بگیریم و در جامعه تبیین و نهادینه کنیم.

شهرستان گناوه در شمال استان واقع است و با فرا رسیدن ماه  محرم ، فضای شهر ، ادارات و منازل سیاه پوش شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر