چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۲۳۱
سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸

فکرشهر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی گفت: "چارک" این شهرستان به عنوان یکی از هفت روستای قرآنی ایران انتخاب و معرفی شد.

به گزارش فکرشهر، حمید زارعی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: طرح روستاهای قرآنی کشور از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور ساماندهی، تقویت و حمایت از فعالیت های دینی در روستاها برنامه ریزی و اجرا شد که پس از ارسال مدارک و مستندات حدود یکهزار و ۱۰۰ روستا، هیات داوران در مرحله اول ۱۸ روستا را واجد شرایط کسب این عنوان انتخاب کردند.

وی اظهارداشت: با بازدید و ارزیابی میدانی نماینده معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از روستاهای انتخاب شده و اعلام نظر هیات داوران، در آیین معرفی روستاهای قرآنی ایران چارک در کنار ۶ روستای دیگر کشور بدون اولویت به عنوان روستای قرآنی ایران انتخاب و معرفی شد.

زارعی اضافه کرد: ترویج و گسترش فعالیت‌های قرآنی به صورت مستمر در قالب تعداد قاریان، مقام‌ها و افتخارات کسب شده توسط اهالی روستا، نشست‌های قرآنی خانوادگی و قرائت کتاب آسمانی، اجرای محافل قرآنی و فعالیت‌های موسسه فرهنگی قرآن و عترت و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد روستا از اولویت‌های انتخاب این طرح بود که این ویژگی ها در روستای چارک به صورت مستمر وجود دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی کسب این عنوان را به جامعه فرهنگی، قرآنی و دینی این شهرستان و بویژه مردم روستای قرآنی چارک تبریک گفت.

آیین معرفی روستاهای قرآنی ایران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رعایت پروتکل های بهداشتی صبح امروز در سالن سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی بیان کرد: روستای چارک شهرستان دشتی در ۱۶ کیلومتری غرب خورموج و ۹۶ کیلومتری جنوب بوشهر در  حاشیه کوه‌مند با قدمت ۳۵۰ سال واقع شده و دارای یکهزار نفر جمعیت است.

همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر بوشهر را به عنوان نخستین پایتخت قرآنی ایران برای سال ۱۴۰۰ انتخاب و معرفی کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر