پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۹۴۲۹۹
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳

فکرشهر: مهلت انتخاب رشته مجازین آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی فردا پنج شنبه ۲۱ مرداد پایان می یابد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از ۹ تیر ماه سال جاری همزمان در ۴۱۴ شهرستان و ۳۵۲۲ حوزه امتحانی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد و فرآیند برگزاری آن به مدت ۴ روز ادامه داشت. انتخاب رشته مجازین این آزمون که از روز پنج شنبه ۱۴ مرداد آغاز شده بود و با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده فردا پنج شنبه ۲۱ مرداد پایان می یابد.

طبق آخرین آماری که سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد؛ ۴۰۲ هزار داوطلب در رشته های با آزمون و ۲۳ هزار داوطلب نیز دررشته های بدون آزمون دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی ثبت نام کرده اند.

دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ نیز اصلاح شده و داوطلبان می توانند بر اساس اصلاحات جدید نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند و درصورت نیاز، اطلاعات انتخاب رشته خود را ویرایش نمایند.

در کنکور ۱۴۰۰ تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد ثبت نام کردند که برای آنها با احتساب گروه آزمایشی دوم برخی داوطلبان، تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر شد.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، ظرفیت‌های پذیرش دانشجو در کنکور ۱۴۰۰ تقریبا به اندازه سال گذشته است، به نحوی که سال ۹۹ حدود یک میلیون نفر در کلیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرش شدند.

اسامی پذیرفته شدگان نهایی کنکور ۱۴۰۰ هفته آخر شهریور اعلام خواهد شد و بر اساس این نتایج، تعداد یک میلیون و ۹۰ هزار داوطلب در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور پذیرش خواهند شد.

کلید اولیه آزمون سراسری برای حوزه های خارج از کشور روز ۱۶ تیر ماه جاری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرارگرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر