جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۳۰۵
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶

فکرشهر: مجتبی توانگر، نماینده مجلس، می‌گوید بنا به دلایلی با وجود توانمندی‌ها و کارنامه خوب محمد مخبردزفولی، در موافقت با حضور ایشان در دولت دچار تردید شده بود، اما چنین موضوعی نباید دستمایه و بهانه‌ای برای تخریب نیروهای بادانش و مؤثر کشور شود.

به گزارش فکرشهر، توانگر در گفت‌وگو با خبرنگار «شرق» درباره خبر انتصاب محمد مخبر به معاون اولی رئیس‌جمهور و حواشی ایجادشده درخصوص فرزند او گفت: در ابتدا باید این نکته را متذکر شوم که با وجود توانمندی‌ها و کارنامه آقای مخبر بنا به دلایلی درخصوص انتصاب ایشان به معاون اولی رئیس‌جمهور دچار تردید بودم. البته برای موفقیت ایشان هم دعا می‌کنیم و هم از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم چراکه موفقیت ایشان و بقیه اعضای دولت موفقیت کشور و نظام است، اما به دلیل حواشی ایجادشده پیرامون اعضای خانواده ایشان به‌ویژه فرزند ایشان، تصمیم گرفتم از جایگاه نظارتی مجلس، این موضوع را بررسی کنم.

او ادامه داد: در بررسی‌های خود متوجه شدم که آقای سجاد مخبر‌دزفولی، فرزند آقای محمد مخبر‌دزفولی، در یک کلام از نیروهای مؤثر در حوزه اقتصاد سلامت کشور به شمار می‌روند. ایشان 38‌ساله هستند و دانش‌آموخته دبیرستان علامه‌ حلی که از مدارس تیزهوشان محسوب می‌شود، بوده‌اند. در کنکور نیز صاحب یکی از رتبه‌های برتر شده‌اند و اکنون یکی از پزشکان کشور به شمار می‌روند.

توانگر اضافه کرد: شروع کار مدیریتی سجاد مخبر به‌عنوان پزشک در یک شرکت بیمه‌ای بوده. او اکنون مدیرعامل هلدینگ سلامت بانک پاسارگاد و عضو هیئت‌مدیره برخی از شرکت‌های زیرمجموعه همین هلدینگ است. این نماینده مجلس تصریح کرد: نکته قابل تأمل درمورد سجاد مخبر آن است که اولا با شفافیت و بدون پنهان‌کاری وارد مجموعه شده و حتی یک سهم نیز در مجموعه تحت مدیریت خود ندارد؛ به بیان ساده‌تر او صرفا به‌عنوان یک کارمند در جایگاه مدیرعاملی و عضو هیئت‌مدیره مشغول فعالیت است.

توانگر ادامه داد: نکته مهم‌تر آن است که مجموعه‌ای که سجاد مخبر در‌حال‌حاضر مدیریت آن را بر‌عهده دارد، در واقع حاصل تلاش خود او بوده است. به بیان دیگر از ابتدا چنین مجموعه‌ای وجود نداشته و خود آقای مخبر طراحی و استارت هلدینگ سلامت بانک پاسارگاد را زده است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: آقای سجاد مخبر در حوزه اقتصاد سلامت صاحب گفتمان است و عملکرد او نشان می‌دهد در اجرای مدل‌های مدیریتی نوین در این حوزه، پیشرو بوده است.

توانگر با اشاره به اقدامت سجاد مخبر در مواقع بحرانی گفت: ایشان در حوادث متعددی از زلزله بم گرفته تا زلزله کرمانشاه و سیل خوزستان حضور مؤثری داشته‌اند. حتی در ماجرای شیوع کرونا در ایران که از شهر قم آغاز شد نیز خدمات قابل توجهی داشته اند. با این حال باید تصریح کنم که ایشان در آغاز شیوع کرونا در قم، از 15 اسفند سال 98 ایستگاه‌های سلامت راه‌اندازی کردند و در بیمارستان شهید بهشتی این شهر نیز به ‌صورت رایگان به طبابت مشغول شدند.

توانگر همچنین تصریح کرد اینکه از یک فرد 38‌ساله که با سوابق علمی بسیار خوب انتظار داشته باشیم که به خاطر مسئولیت پدرش، کنار کشیده و هیچ خدمتی انجام ندهد، انتظار نابجا و نادرستی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر