چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۳۵۶
پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۹

فکرشهر: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناوه گفت: عملیات آواربرداری واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله ۲۹ فروردین امسال، پایان یافت.

به گزارش فکرشهر، احسان علی‌پور در گفت وگو با ایرنا افزود: در زلزله ۵.۹ ریشتری ۲۹ فروردین گناوه ۴۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی بخش مرکزی پس از ارزیابی‌های صورت گرفته در فهرست آواربرداری، تعمیر و احداث قرار گرفتند که با همکاری بخشداری و فرمانداری به پایان رسید.

وی اظهارداشت: در این عملیات نسبت به جمع آوری و پاکسازی دیوارهای تخریب شده و منازل روستاییانی که دارای بافت فرسوده و خشتی بودند، اقدام شد.

علی‌پور گفت: عمده آسیب‌های ناشی از این زلزله به نسبت شدید، تخریب دیوار و ترک خوردگی واحدهای روستایی و چندین واحد مسکونی شهری فرسوده و قدیمی بوده است.

وی بیان کرد: باتوجه به مصوبه هیات دولت، به منازل روستایی آسیب دیده ۸۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و ۳۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و در حوزه شهری نیز ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و ۴۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود.

علی‌پور گفت: در زمان حاضر در حال تشکیل پرونده برای متقاضیان دریافت تسهیلات بازسازی هستیم که باتوجه به پیشرفت فیزیکی ساختمان، تسهیلات به آنها پرداخت می‌شود.

مدیر بنیادمسکن انقلاب اسلامی گناوه ادامه داد: این بنیاد همچنین عملیات اجرایی ۲ کانال دفع آب‌های سطحی به طول ۸۰۰ متر با ۲۰ میلیارد ریال و ۲ سیل بند با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طول هزار و ۲۰۰ متر را نیز آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: اجرای آسفالت در ۹ روستای شهرستان گناوه به میزان ۴۰ هزار متر مربع از محل قیر رایگان با ۴۰ میلیارد ریال با مشارکت دهیاری‌ها از دیگر طرح‌های مهم در دست اجرا در روستاهای زلزله زده است که تاکنون در پنج روستا به پایان رسیده و چهار روستای دیگر نیز در روزهای آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت  ۱۱:۱۱ روز یکشنبه ۲۹ فروردین امسال در ۲۸ کیلومتری شهرستان گناوه و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد که منجر به تخریب دیوار خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه خانه‌های مردم و مصدومیت ۶ نفر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر