جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۹۴۳۷۶
جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷

فکرشهر: لیگ برتر انگلیس از جمعه با دیدار برنتفورد با آرسنال شروع می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایسنا و به نقل از تلگراف، غول‌های لیگ برتری پیش از آغاز فصل جدید در روز جمعه، بار دیگر از آثار اقتصادی همه‌گیری ویروس کرونا عبور کردند و انتظار می‌رود چهار تیم برای کسب عنوان قهرمانی مبارزه کنند.

قهرمان فعلی منچسترسیتی با  قرارداد ۱۰۰ میلیون پوندی (۱۳۸ میلیون دلار) با جک گرالیش، رکورد نقل و انتقالات برتر انگلیس را شکست. با این حال چلسی، قهرمان اروپا نشان داد که می‌تواند در پایان فصل گذشته سه بار سیتی را شکست دهد.

منچستریونایتد هم‌چنین بیش از ۱۰۰ میلیون پوند برای جیدون سانچو و رافائل واران هزینه کرده است، در حالی که لیورپول پس از بحران مصدومیت بازیکنانش در فصل قبل شاداب به نظر می‌رسد.

چهار مدعی اصلی قهرمانی کدام‌ها هستند؟

منچسترسیتی

کسب سومین قهرمانی در لیگ برتر در چهار فصل برای موفقیت کافی نبود. گواردیولا که از ناامیدی شکست پایانی سیتی در فینال لیگ قهرمانان مقابل چلسی رها نشده است قصد ندارد به راحتی کنار بکشد. قهرمان فعلی منچسترسیتی با قرارداد ۱۰۰ میلیون پوندی (۱۳۸ میلیون دلار) با جک گرالیش، رکورد نقل و انتقالات برتر انگلیس را شکست. یک رکورد دیگر نقل و انتقالات انگلیس هم‌چنان می‌تواند، هری کین، مهاجم تاتنهام باشد که مورد توجه سیتی قرار گرفته است.

سیتی پس از ۱۲ امتیاز اختلاف نسبت به منچستریونایتد که در رده دوم قرار داشت، عنوان قهرمانی را فصل قبل به دست آورد.

منچستر یونایتد

یونایتد بدون قهرمانی بزرگ از سال ۲۰۱۷، برای یک حمله بزرگ به لیگ آماده می‌شود تا به هشت سال انتظار برای کسب عنوان قهرمانی لیگ پایان دهد.

سانچو در کنار مارکوس راشفورد، میسون گرینوود، ادینسون کاوانی و آنتونی مارسیال به همراه برونو فرناندس و پل پوگبا در خط میانی می‌تواند یونایتد را به تیمی زهردار تبدیل کند.

مردان اوله گونار سولشایر در دو فصل گذشته ثابت کرده‌اند که فاصله خود را با تیم‌هایی نظیر سیتی و لیورپول کم کرده‌اند.

لیورپول

لیورپول که از آسیب‌های طولانی مدت ویرجیل فان دایک، جردن هندرسون، جو گومز و جوئل ماتیپ آسیب دید، دو فصل قبل اولین قهرمانی خود در انگلیس را پس از ۳۰ سال به دست آورد ولی فصل قبل ناامیدکننده بود. با این حال از خاکستر آن تیم آشفته تیم یورگن کلوپ در این فصل تیمی قوی‌تر بیرون خواهد آمد. لیورپول با کسب مقام سوم راهی لیگ قهرمانان اروپا شد.

جورجینیو واینالدوم هافبک هلندی در پایان فصل راهی پاری سن ژرمن شد اما کلوپ با جذب ۳۶ میلیون پوندی ابراهیما کنته مدافع لایپزیگ تیم خود را تقویت کرده است.

محمد صلاح، سادیو مانه و ترنت الکساندر آرنولد تابستان آرامی داشتند و مهم‌تر بازگشت فان دایک و هندرسون مانند خریدهای جدید برای کلوپ خواهد بود.

چلسی

تاثیر فوق‌العاده توماس توخل در چلسی تنها با پنج ماه پس از سرمربی‌گری مشخص شد که این تیم به قهرمانی لیگ قهرمانان و سوپر جام اروپا رسید. این آلمانی با استفاده از استراتژی خود آبی‌های لندن را احیا کرد.

توخل اکنون باید به این پیروزی ادامه دهد تا توسط رومن آبراموویچ حمایت شود. روملو لوکاکو قرار است با مبلغ ۹۷ میلیون پوند از اینترمیلان به استمفورد بریج بازگردد. قدرت گلزنی لوکاکو می‌تواند آخرین قطعه پازل در تغییر لندنی‌ها باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر