سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۴۰۱
جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹

فکرشهر: وزرای خارجه دانمارک و نروژ اعلام کردند که سفارت های خود در پایتخت افغانستان را تعطیل می کنند و تمامی کارکنان سفارت با به کشورهای خود فرا می خوانند.

به گزارش فکرشهر از شفقنا و به تقل از خبرگزاری آرتی عربی روسیه، نروژ و دانمارک اعلام کردند که سفارت های خود در کابل، پایتخت افغانستان را به زودی تعطیل می کنند.

اینه اریکسن سورد، وزیر خارجه نروژ امروز جمعه اعلام کرد: نروژ سفارت خود در کابل را تعطیل می کند و دیپلمات ها کارکنان محلی و خانواده های آنها را از سفارت خارج می کند.

دانمارک اعلام کرد که قصد دارد سفارت خود را در کابل به طور موقت ببندد و کارمندان خود را با توجه به پیشرفت مداوم جنبش طالبان در خاک افغانستان ، تخلیه کند.

دانمارک نیز از تعطیلی سفارت خود در کابل و تخلیه کارکنان خود خبر می دهد. جپ کوفود، وزیر خارجه دانمارک امروز جمعه اعلام کرد که دولت کپنهاگ به دلیل وخامت اوضاع امنیتی در افغانستان این گام را بر می دارد و سفارت خود در کابل را تعطیل و کارکنان خود در سفارت را فرا می خواند.

در همین حال، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان نیز گفت که برلین تعداد کارکنان سفارت خود در کابل را به حداقل می رساند و اقدامات امنیتی در مقر سفارتخانه را به دنبال آمریکا و دیگر کشورهای غربی تقویت می کند.

هایکو ماس همچنین تصریح کرد که مقامات آلمانی همچنین تصمیم گرفتند فوراً پروازهای چارتری را برای انتقال کارکنان سفارت و افغانستانی هایی که با دولت برلین همکاری می کنند، انجام دهد و آنان را از این کشور خارج کنند. آلمان در ابتدا برای اواخر اوت برای این کار برنامه ریزی کرده بود.

وزیرخارجه آلمان افزود: تهیه مدارک لازم برای شهروندان افغانستان که تحت تأثیر این برنامه قرار دارند و هنوز ویزا نگرفته اند در خاک آلمان تکمیل می شود تا این روند تسریع شود.

سفارتخانه ها و آژانس های کمک رسانی غربی در ترس از پیشروی طالبان که در در روزهای اخیر کنترل خود را بر حداقل ۱۸ مرکز استان افغانستان توسعه داده است و همچنین به خاطر احتمال سقوط دولت کارمندان دولت را از افغانستان خارج می کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر