چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۵۰۴
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷

فکرشهر: نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی با اعلام مخالفت نسبت به طرح تشکیل خوزستان جنوبی، گفت: هیچ وقت اجازه نمی‌دهیم که خوزستانی که در طول تاریخ، منسجم و متحد بوده، تقسیم شود و از طراح این طرح درخواست کردیم که آن را پس بگیرد.

به گزارش فکرشهر، قاسم ساعدی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اعلام وصول طرح موسوم به تشکیل استان خوزستان جنوبی، اظهار کرد: من این طرح را امضا و تایید نکردم و اصلا مقتضیات ایجاد نمی‌کند که ما استان‌مان را به دو استان تقسیم کنیم. اولا خوزستانی‌های غیور؛ بافت اجتماعی، فرهنگی و تاریخ مشترکی دارند و تعلقات مشترکی نسبت به یکدیگر دارند.

وی ادامه داد: ما نباید خوزستان را به دو استان تقسیم کنیم و خدایی نکرده احساس کنیم که دو استان هستیم. خوزستانی‌ها همیشه می‌گویند یکی هستیم. منافع، تاریخ و فرهنگ مشترک داریم. همه ما خانواده گسترده‌ای به نام خوزستان داریم و هیچ وقت اجازه نمی‌دهیم که خوزستانی که در طول تاریخ، منسجم و متحد بوده، خدایی نکرده تقسیم شود.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیگر علل مخالفت با این طرح، بیان کرد: دوما تبدیل خوزستان به دو استان کار آسانی نیست و بار سنگینی بر دوش دولت و نظام باقی می‌گذارد. من از مخالفان این طرح بودم و حالا هم از طراح این طرح درخواست کردیم که آن را پس بگیرد و جمع کند.

ساعدی در پایان تاکید کرد: به دلایل متعدد صلاح نمی‌دانیم که خوزستان به دو استان تقسیم شود. ما می‌خواهیم همدلی، صمیمیت و فرهنگ مشترک را نسل به نسل حفظ کنیم. سعی بر این است که طراح، طرحش را پس بگیرد و طرح تقسیم خوزستان باقی نماند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر