شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۵۰۶
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

فکرشهر: سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص وضعیت نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان اظهار داشت: در مورد وضعیت نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان شرایط اینگونه است که از پنج نمایندگی کشورمان در افغانستان شامل کابل، مزار شریف، جلال آباد، هرات و قندهار، همکاران ما از مدتی قبل از سه نمایندگی شامل مزار شریف، جلال آباد و قندهار خارج شده بودند و فعالیت‌های خود را از کابل پیگیری می‌کردند. البته به دلایلی جمع بندی این بود که تعطیلی این نمایندگی ها اعلام نشود و در حال حاضر در این سه نمایندگی تنها نگهبان و چند نفر از کارکنان محلی حضور دارند.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: در مورد سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل تقلیل نیروها صورت گرفته و تا جائی که فعالیت های ضروری سفارت مختل نشود همکاران برگشته اند.

خطیب زاده در مورد سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات نیز اظهار داشت: دیپلماتهای ما در سلامت بوده و مشکلی برای رفت و آمد به ایران ندارند اما به جهت اطمینان ترجیح داده شده که فعلا در محل نمایندگی باقی بمانند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر