پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۵۰۷
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

فکرشهر: سخنگوی جمعیت هلال احمر در پی انتشار ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر ارسال محموله ۳۰ میلیون دوزی واکسن کرونا از ایران به کشور ونزوئلا، گفت: این محموله متعلق به ایران نبوده است.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، محمدحسن قوسیان مقدم سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره انتشار ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر ارسال محموله ۳۰ میلیونی واکسن کرونا از ایران به ونزوئلا گفت: باید توجه کرد محموله ای که در این فیلم مشاهده می شود، محموله ترانزیتی بوده است. به هر حال فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) یک فرودگاه بین‌المللی است. از طرفی ما در خاورمیانه قرار داریم و وقتی بین شرق و غرب عالم محموله ای جابجا می شود و محموله ای از شرق به سمت غرب جابجا می شود، از ایران می رود.

وی افزود: در کلیپ اگر مشاهده کنید، روی آن نوشته چین- ونزوئلا. بنابراین این محموله از چین آمده و داشته به سمت ونزوئلا می‌رفته است.

قوسیان مقدم ادامه داد: به هر حال زنجیره سرمای دارو و واکسن باید حفظ شود و در عین حال ۱۰ جعبه واکسن می شود شامل یک میلیون واکسن. اما در این فیلم ۳ جعبه نشان داده اند و اعلام کرده اند که ۳۰ میلیون واکسن بوده است که حتی میزان آن هم درست نیست.

وی تاکید کرد: این محموله واکسن ترانزیت از چین به سمت ونزوئلا بوده و متعلق به ایران و هلال احمر نبوده است. در عین حال غربی ها فکر می کنند، از آنجایی که خودشان محموله کشورهای دیگر را ضبط می کنند، ما هم در ایران باید محموله کشورهای دیگر را ضبط کنیم، اما نمی‌توان محموله کشور دیگر را دریافت کرد. بنابراین مبدا این محموله چین و مقصدش ونزوئلا بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر