جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۹۴۵۴۵
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲

فکرشهر: «چرا با بی‌مبالاتی‌تان به آتش این بحران می‌دمید؟ درک این همه داغ و مصیبت سخت نیست اما به نظرم شما با خودتان هم لج کرده‌اید؛ وگرنه می‌دانید که کرونا از رگ گردن به شما هم نزدیک‌تر است.»

به گزارش فکرشهر، روزنامه آفتاب یزد نوشت: «مگر می‌شود این همه مرگ و مصیبت را دید و باز هم بی‌خیال بود؟ مگر می‌شود که ندانی اوضاع از بحران هم گذشته اما آن را نادیده بگیری؟ مگر خوشی‌های مرگ‌آورتان چقدر ارزش دارد که به خاطرش دیگران باید بهای آن را که بسیار سنگین است، بپردازند؟ روی سخن با کسانی است که هنوز تعطیلاتی که ستاد کرونا برای مهار این بیماری در نظر گرفته، شروع نشده، راهی سفر شده‌اند. همان‌ها که آن قدر تعدادشان زیاد است که آزادراه تهران - کرج از حضورشان قفل شده است. ای کاش به جای این مسافرت‌ها سری به بیمارستان‌ها که در قرق بیماران کرونایی است و در هر لحظه آن بوی مرگ استشمام می‌شود یا به بهشت‌ زهرایی که آن قدر مرده‌های کرونایی را در دل خود جا داده ... سر می‌زدید تا شاید دست از این خودخواهی‌هایتان برمی‌داشتید. گیرم مسئولان کشور ... نمی‌دانند که این مدل تعطیلاتی که برای حفظ سلامتی مردم در نظر می‌گیرند جز این که شرایط را سخت‌تر کند چیزی ندارد اما چرا شماها با بی‌مبالاتی‌تان به آتش این بحران می‌دمید؟ درک این همه داغ و مصیبت سخت نیست اما به نظرم شما با خودتان هم لج کرده‌اید وگرنه می‌دانید که کرونا از رگ گردن به شما هم نزدیک‌تر است ... وقتی وسایل نقلیه‌ای مثل اتوبوس، قطار و هواپیما همچون گذشته در خدمت مردم هستند، نمی‌توان انتظار داشت که مردم هم بار و بندیل نبندند برای استفاده از این تعطیلات چندروزه. با این اوصاف بیخود نیست که کرونا ایران را برای پادشاهی خود انتخاب کرده است.

جاده‌ها در تسخیر مسافران

به دلیل شدت گسترش ویروس کرونا در موج پنجم ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم می‌گیرد تعطیلات سراسری را برای کشور اعلام کند (روز دوشنبه ۲۵ مرداد تا روز شنبه ۳۰ مرداد ماه) و محدودیت‌های تردد بین استانی در نظر بگیرد اما این بار هم مانند تجربه‌های قبلی که هیچگاه از آن درس نمی‌گیریم مردم راهی سفر شده‌اند. تصاویری که از ترافیک جاده تهران - کرج که منتشر شده گواه آن است که چقدر مردم نسبت به اوضاع و شرایط بی‌توجه هستند. جالب اینجاست که مسئولان شهرهای شمالی هم با توجه به شرایط سیاه کرونایی شهرشان از مردم خواهش می‌کنند که به شمال سفر نکنند. از سوی دیگر خدمت‌رسانی حمل و نقل‌های عمومی به مردم، سفررفتن آنها را هموارتر کرده است. قسمت تلخ ماجرا هم اینجاست که در حالی که بسیاری از مردم راهی شهرهای شمالی شدند، تازه پلیس راه تهران از روز گذشته تصمیم گرفته که جلوی ترددها را بگیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر