پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۵۶۲
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۷

فکرشهر: امام جمعه بوشهر گفت: سه بیمارستان صحرایی با مشارکت ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای رسیدگی بیشتر به بیماران کرونایی در استان بوشهر ایجاد می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، آیت‌الله صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست شورای عالی ستاد مردمی حمایت از سلامت و درمان بیماران کرونایی استان بوشهر که به‌صورت مجازی برگزار شد از کادر درمان، گروه‌های جهادی و مدافعان سلامت، سپاه پاسداران، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج، نهادها و سازمان‌های مختلف در تلاش مهار کرونا قدردانی کرد و افزود: توجه ویژه شورای شهر بوشهر به حوزه درمان و ویروس کرونا فعالیت نو و جدیدی است که امید می‌رود با آغاز فعالیت شورای جدید شاهد موفقیت آنان در عرصه‌های خدمتی گوناگون باشیم.

وی با بیان اینکه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، حوزه‌های علمیه، مصلاها و مراکز دینی استان بوشهر کار بزرگی در عرصه مقابله با کرونا انجام داده‌اند گفت: ظرفیت درمانی استان بوشهر همانند همه استان‌ها در  بخش بستری و منابع انسانی، پزشک، پرستار و حوزه‌های خدمات درمانی، دارو و تجهیزات پزشکی با توجه به افزایش بیماران، بسیار محدود است.

امام جمعه بوشهر شرایط کنونی شیوع کرونا در کشور و استان را حساس، سخت و پرخطر دانست و تاکید کرد: ظرفیت بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های استان بوشهر باید افزایش یابد که در این زمینه نامه‌ای به سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ارسال شد و توجه ویژه‌ای به این استان کردند که خدمات آنان درخور تحسین است.

وی از تجهیز بیمارستان‌های مستقر در مناطق نظامی با دستور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی خبر داد و افزود: اکنون بیمارستان‌های نیروی هوایی و پایگاه دریایی تجهیز و در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته و در حال افزایش تخت‌های بستری است.

آیت‌الله صفایی بوشهری اعزام نیرو به بیمارستان‌های تحت پوشش نیروهای مسلح مستقر در استان بوشهر خبر داد و افزود: ضمن اعزام 15 نیروی پرستاری و امکانات دارویی به استان، قرار است سه بیمارستان صحرایی برای رسیدگی بیشتر به بیماران کرونایی با مشارکت ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایجاد شود.

وی از تخصیص بودجه از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای کمک به مهار کرونا خبر داد و بیان کرد: این نهاد 5 هزار کیت تشخیص فوری ویروس کرونا به استان ارسال کردند که تحویل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر همراهی مردم برای عبور از این شرایط سخت کرونایی افزود: باید به مردم کمک شود تا این‌طور سردرگم نباشند و همه بیماران پذیرش شوند و در عین حال نباید فشار بر روی کادر درمان وارد شود چون مراکز درمانی و نیروها محدود هستند و نیاز به همراهی و هم‌افزایی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر