چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۵۷۴
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷

فکرشهر: رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: این دانشگاه در راستای اهداف بشر دوستانه از دانشجویان افغانستانی متاثر از جنگ در این کشور حمایت می‌کند.  

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالمجید مصلح روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با توجه به وخامت اوضاع و تشدید شرایط ویژه جنگی در روزهای گذشته در کشور افغانستان، دانشگاه خلیج فارس تمهیدها و تسهیلاتی را با در نظر گرفتن ملاحظات بشردوستانه برای بازگشت دانشجویان افغانستانی این دانشگاه بویژه بانوان که به دلیل همه گیری کووید از راه دور در دوره‌های آموزشی این دانشگاه بصورت مجازی شرکت داشتند، فراهم آورده است.

وی بیان کرد: همچنین دانشگاه خلیج فارس پیگیری برای صدور ویزا و پذیرش دانشجویان مستعد جدید در دفتر امور بین الملل خود را سرعت داده و همه تلاش لازم برای تسریع امور کنسولی را بکار گرفته است.

مصلح ادامه داد: با هماهنگی صورت گرفته با امور دانشجویی، به منظور کاهش آلام دانشجویان و خانواده‌های آنان با وجود اینکه کلاس‌ها بصورت مجازی برگزار می‌شود، دانشجویان افغانستانی که خود و یا خانواده آنها متاثر از درگیری‌های داخلی آن کشور هستند، می‌توانند برای تحصیل و استقرار به بوشهر مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: پیش از این نیز به منظور حمایت از دانشجویان افغانستانی که به دلیل درگیری‌های هفته‌های اخیر امکان شرکت موثر در امتحانات پایانی را نداشتند، تسهیلاتی از جمله آزمون مجدد و حذف ترم خارج از نوبت با همکاری آموزش دانشگاه و اعضای هیات علمی در نظر گرفته شده بود.

مصلح یادآور شد: بیش از ۳۰۰ دانشجوی بین المللی از کشورهای خاورمیانه ازجمله افغانستان، پاکستان، هند و آفریقا در دوره‌های تحصیلی بلند مدت این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

وی افزود: به طور معمول هر ساله شماری نیز از سایر مناطق جهان از جمله کشورهای اروپایی برای دوره‌های کوتاه مدت، تبادل و فرصت مطالعاتی به بوشهر می‌آیند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر