جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: شورای هیات‌های مذهبی شهرستان‌های دیلم و گناوه، تجمع و دسته‌روی را در روزهای تاسوعا و عاشورا به علت شرایط حاد کرونایی ممنوع اعلام کردند...
کد خبر: ۹۴۶۱۲
سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

فکرشهر: شورای هیات‌های مذهبی شهرستان‌های دیلم و گناوه، تجمع و دسته‌روی را در روزهای تاسوعا و عاشورا به علت شرایط حاد کرونایی ممنوع اعلام کردند.

به گزارش فکرشهر، براساس اطلاعیه مشترک اداره تبلیغات اسلامی و شورای هیات‌های مذهبی شهرستان دیلم، از عزادارن حسینی، هیات‌های  مذهبی، بانیان مساجد، حسینیه‌ها و مداحان اهل بیت (ع) خواسته شده است باتوجه به  شیوع گسترده بیماری کرونا، جهت صیانت از جان سوگواران حسینی و در حمایت و پیروی از دستورالعمل‌های  بهداشتی ستاد ملی کرونا، هرگونه برنامه عزاداری بصورت دسته روی اعم از سینه زنی، زنجیر زنی، سنج و دمام، نعش و کتل در روزهای تاسوعا و عاشورا ممنوع است.

در این اطلاعیه آمده است:

مراسم و برنامه‌های دهه اول محرم طبق سال گذشته در مساجد و حسینیه‌ها با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و نظارت شبکه بهداشت ودرمان برگزار می‌شود.

شورای هیات‌های مذهبی گناوه هم اعلام کرد: باتوجه به شرایط موجود حاکم کرونایی در روزهای تاسوعا و عاشورا هر گونه تجمع و دسته‌روی در تمامی خیابان‌های شهرستان بخصوص گلزار شهدا و شهدای گمنام ممنوع است.

این شورا از  تمامی هیات‌ها و متولیان مساجد و حسینیه ها که از اول دهه محرم به نحو مطلوبی پروتکل‌های بهداشتی  را رعایت کردند، تقدیر کرد.

آیین‌های عزاداری مردم شهرستان‌های گناوه ودیلم استان بوشهر  در روزهای تاسوعا و عاشورا از دیرباز عمیق و خاص و زبانزد بوده است و تاقبل از بیماری کووید۱۹ باشکوه و بطرز خاصی برگزار می‌شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر