شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری نسبت به وقوع ناپایداری جوی به شکل رشد ابرهای همرفتی و احتمال رگبار پراکنده هشدار سطح آگاهی داده می‌شود...
کد خبر: ۹۴۶۷۰
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری نسبت به وقوع ناپایداری جوی به شکل رشد ابرهای همرفتی و احتمال رگبار پراکنده هشدار سطح آگاهی داده می‌شود.

به گزارش فکرشهر، محمد رضا انصاری سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت همچنین رعد و برق و وزش باد موقت از دیگر پدیده‌های غالب در استان بوشهر خواهد بود.

وی بیان کرد: وقوع ناپایداری جوی در استان در روز چهارشنبه در برخی از ساعت‌ها برای بخش‌هایی از سواحل جنوبی، مناطق جنوبی و شرقی و بویژه در ساعت‌های عصرگاهی پیش بینی شده است.

انصاری ادامه داد: برای روز پنجشنبه نیز این ناپایداری در برخی از ساعت‌ها در مناطق و ارتفاعات شرقی استان بوشهر و بویژه در ساعت‌های عصرگاهی پیش بینی می‌شود.

وی توصیه کرد: در این راستا احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تردهای دریایی، چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع، فعالیت‌های کوهنوردی و تقویت سازه‌های موقتی و تابلوهای تبلیغاتی باید مورد توجه جدی هم‌استانی‌ها باشد.

انصاری اظهارداشت: امروز تا اواخر هفته در اغلب ساعت‌ها با وزش بادهای جنوبی، رطوبت هوا به طور نسبی افزایش خواهد یافت و در این مدت غبار محلی، گاهی وزش ملایم باد و در برخی از نقاط مه صبحگاهی، از پدیده‌های غالب در استان خواهد بود.

وی ادامه داد: تا فردا جهت وزش باد متغیر، بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ و گاهی ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

انصاری افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۳:۳۹ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۱۱:۵۴، مد دوم ساعت ۱۸:۰۳ و جزر دوم ساعت ۲۰:۳۰ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر