پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۷۰۱
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۱

فکرشهر: عبدالله عبدالله و حامد کرزای امروز (چهارشنبه) با یکی از اعضای ارشد طالبان در کابل دیدار کردند.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحه ملی افغانستان و حامد کرزای، رئیس جمهوری سابق افغانستان با انس حقانی، از رهبران ارشد طالبان در کابل دیدار داشتند.

خبرگزاری طلوع از قول منابع گزارش کرد، این دیدار در کابل و با حضور دیگر شبه‌نظامیان طالبان انجام شد. حقانی یکی از اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر وی یکی از رهبران شبکه حقانی است.

در این جلسه فضل حیدر مسلمار ، رئیس پارلمان نیز حضور داشت ،

از رسانه ها برای پوشش این جلسه دعوت نشده بود و جزئیات مذاکرات هنوز مشخص نیست.

عصر دیروز ، ملا عبدالغنی برادر ، رئیس دفتر سیاسی طالبان و سه تن دیگر از اعضای تیم مذاکره کننده وارد قندهار شدند و قرار است به کابل بروند. ذبیح الله مجاهد ، سخنگوی طالبان گفته بود که "مذاکرات در مورد تشکیل دولت بعدی در افغانستان در جریان است." اگرچه مجاهد ماهیت دولت را فاش نکرد ، اما وی گفت که دولت فراگیر و اسلامی خواهد بود. مجاهد گفت: "ما دائماً با رئیس کمیته آشتی ، عبدالله عبدالله ارتباط داریم و شما به زودی شاهد دولتی خواهید بود که همه مردم ما را گرد هم می آورد.

طالبان در ماه های گذشته میلادی و در پی آغاز خروج نیروهای خارجی از افغانستان کنترل بسیاری از مناطق این کشور را به دست گرفت و روز یکشنبه هم کنترل کابل، پایتخت را به دست آورد.

این روند باعث شد تا هزاران افغان در تلاش کنند تا هر طور شده از طریق فرودگاه کابل که تحت کنترل ارتش آمریکاست، بگریزند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر