جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۹۱۴
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۷

فکرشهر: اداره کل حفاظت محیط زیست بوشهر دوباره از شیلات درخواست کرد که ممنوعیت صید کوسه ماهیان خلیج فارس را به صیادان اعلام کند تا از صید این گونه بپرهیزند.

به گزارش فکرشهر، اداره کل شیلات استان بوشهر اعلام کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست این استان دوباره با فرستادن نامه‌ای از مدیرکل شیلات درخواست کرده است که ممنوعیت صید کوسه‌ماهیان خلیج فارس را باز به صیادان اعلام کند و از آنان درخواست کند از صید این گونه از آبزیان به طور جدی خودداری کنند.

ممنوعیت صید کوسه‌ماهیان که از گونه‌های در حال تهدید هستند، پیش از این در دو مرحله مورد تاکید اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر قرار گرفته بود.

این اداره کل با یادآوری مصوبه سال ۱۳۹۳ سازمان حفاظت محیط زیست کشور که به نحوه برآورد مطالبه صید و شکار گونه‌های حفاظت شده موضوع ماده ۳ قانون صید و شکار می‌پردازد، جریمه صید کوسه ماهیان را ۳۰۰ میلیون ریال عنوان کرده است.

مدیرکل شیلات استان  هم تاکید کرده است، صید کوسه در تمام ماه‌های سال ممنوع است و صیادانی که کوسه ماهیان را به صورت هدفمند یا ضمنی صید کنند متخلف به شمار می‌روند و ضمن توقیف صید و شناور آنان با محرومیت‌های طولانی مدت  رو به رو و به محاکم قضائی معرفی خواهند شد.

علی بازدار از صیادان خواست ضمن پرهیز از به‌کارگیری ابزاری که باعث صید هدفمند کوسه می‌شود حتی اگر تصادفی این آبزی در تورشان افتاد آن را رها کنند.

با وجود تاکید سازمان‌های ناظر بر صید در استان بوشهر بر ممنوعیت صید کوسه‌ماهیان، اما به دلیل قیمت زیاد باله و گوشت آن، این آبزی در معرض انقراض قرار گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر