جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۹۹۳
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴

فکرشهر: نماینده خرم آباد در مجلس در مخالفت با وزیر جهاد کشاورزی گفت: بعضی فضای مجلس را از روی خودشیرینی به سمتی بردند که امکان نقد وزیری که هنوز تعیین نشده، وجود نداشته باشد. رزومه سید جواد ساداتی نژاد بسیار معمولی است.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، مهرداد ویس کرمی در جلسه علنی نوبت عصر امروز(دوشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز پزشک به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی محور اقتصاد و خودکفایی کشور است. ۲۶ درصد صادرات غیرنفتی کشور، ۲۰ درصد اشتغال، ۸۵ درصد غذای کشور و ۱۱ درصد تولید ناخالص ملی به حوزه کشاورزی تعلق دارد. علی رغم تحریم‌ها، رشد ۴ درصدی در کشاورزی داشتیم. در وزارت جهاد کشاورزی، حدود ۹۲ هزار نیروی انسانی کار می‌کنند. در این وزارت خانه ۸۵۹ وظیفه حاکمیتی و تصدی گری وجود دارد.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس گفت: فردی که آدم شوخ طبعی بود، مرده بود. خوابش را دیدند. به او گفتند چه خبر؟ گفت هر چه شوخی کردیم، جدی گرفتند. اعمالم را نوشتند و دارند مرا می‌زنند. ما چه به شوخی و چه جدی به هر وزیری رأی دهیم، در روز قیامت جدی بررسی خواهد شد. این مدت از جنبه‌های مختلف فشار آوردند تا کسی خلاف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی حرف نزند. بنده هم‌اکنون ۳۰ نفر را از خودم دلگیر کرده‌ام. نظارت پیشینی از پسینی بهتر است. بعضی همکاران ما نباید از روی خودشیرینی فضای مجلس را سنگین کنند تا کسی نتواند وزیر تعیین نشده را نقد کند.

این عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: حیطه‌های بسیار گسترده مانند شیلات، منابع طبیعی، جنگل‌ها، مراتع، آبخیزداری، صنایع تبدیلی، بازرگانی کشاورزی، صادرات و واردات کشاورزی، دامپزشکی، سازمان تحقیقات و... تنها بخش‌هایی از این وزارت خانه عریض و طویل است. کسی می‌تواند چنین وزارت خانه‌ای را اداره کند، که علم و تخصص داشته باشد؛ زوایای مخفی جهاد کشاورزی را بشناسد چرا که گردش مالی جهاد کشاورزی به نفت پهلو می‌زند. وزیر جهاد باید دارای برنامه واقع بینانه، علمی و قابل دستیابی باشد. به نظرم سید جواد ساداتی‌نژاد در هر سه مورد ایشان باید خودشان را به مجلس اثبات کنند.

ویس کرمی با بیان این ادعا که رزومه وزیر پیشنهادی جهاد کشاروزی بسیار معمولی است، گفت: همانند ایشان در هر استان صدها نفر وجود دارد. شک دارید ما از استان خودمان معرفی کنیم. ما در استان خودمان در سال ۹۰ چهار مهندس کشاورزی بیکار داشتیم. بالاخره همای سعادت روی دوش بعضی‌ها بیشتر می‌نشیند. کسی که این عرصه را نشناسد، هر که باشد کلاه سرش می‌رود. با این میزان گستردگی و شناخت اندکی که ایشان دارند، از این همه سلطان و فساد در کود و مرغ و تخم مرغ و صادرات و واردات نهاده‌ها و محصولات چطور می‌خواهند مدیریت کنند؟

نماینده مردم خرم آباد در مجلس در بیاناتی انتقادات آمیز نسبت به روزمه سید جواد ساداتی نژاد گفت: می‌گویند ایشان رئیس فراکسیون آب مجلس است. آیا می‌دانید فراکسیون چگونه تشکیل می‌شود؟ یک نفر راه می‌افتد و 20 امضاء جمع می‌کند و فراکسیون تشکیل می‌دهد. فراکسیون یعنی چند نفر که یک چیز را امضاء می‌کنند. ما نباید مردم را گول بزنیم. عملکرد فراکسیون‌ها مهم است. فراکسیون‌ها بگویند در طول این چهل سال چه خدمتی به انقلاب کرده‌اند؟

سخنان مهرداد ویس کرمی انتقادات چند نماینده علی الخصوص احد آزادی خواه، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس را برانگیخت.

ویس کرمی خطاب به آزادی خواه گفت: وقتی شما طلبه هستید و عضو کمیسیون کشاورزی می‌شوید، معلوم است رئیسش چه کسی می‌شود؟ من از حرفم کوتاه نمی‌آیم. جلسه را متشنج نکنید. بگذارید مردم از این تریبون حرف بزنند. می‌دانیم که به سید جواد ساداتی نژاد رأی می‌دهید اما دهان ما را نبندید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر