شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس مرکز فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اهدای عضو یک جوان ۲۷ ساله مرگ مغزی در این استان جان پنج بیمار نیازمند اهدای عضو را نجات داد...
کد خبر: ۹۵۰۱۷
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷

فکرشهر: رئیس مرکز فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اهدای عضو یک جوان ۲۷ ساله مرگ مغزی در این استان جان پنج بیمار نیازمند اهدای عضو را نجات داد.

علیرضا باقری روز سه‌شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: مرحوم "الیاس برازجانی" به علت تصادف دچار ضربه شدید به مغز شده بود و با وجود تلاش پزشکان در نهایت دچار مرگ مغزی شد.

وی بیان کرد: با رضایت خانواده نوع دوست و ایثارگر این مرحوم سحرگاه امروز در بیمارستان شهید گنجی برازجان عمل برداشت قلب این بیمار انجام و با بالگرد اورژانس ۱۱۵ به شیراز انتقال داده شد.

باقری اضافه کرد: این نخستین عمل برداشت قلب در بیمارستان شهید گنجی برازجان و چهارمین قلب اهدایی بیماران مرگ مغزی استان بوشهر است.

رئیس مرکز فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همچنین ارگان‌های دیگر این بیمار از جمله کبد، پانکراس و ۲ کلیه برای پیوند به بیماران نیازمند به دریافت عضو برداشت و به بیمارستان ابوعلی سینای شیراز فرستاده می‌شود.

وی ادامه داد: این پنجمین اهدای عضو در سال‌جاری و هشتاد و پنجمین اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر