شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۰۲۹
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶

فکرشهر: رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان بوشهر از نظارت بهداشتی- قرنطینه‌ای بر صادرات بیش از شش هزار تن آبزیان در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر، حسن بازیار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون نظارت بهداشتی-قرنطینه‌ای بر صادرات شش هزار و ۱۲۹ تن انواع آبزیان تازه و منجمد از جمله انواع ماهیان سه هزار و ۲۱۹ تن و دو هزار و ۹۱۰ تن میگو توسط اداره کل دامپزشکی استان بوشهر در قالب ۳۳۰ فقره گواهی بهداشتی بین الملل انجام شده است.

وی اضافه کرد: این محموله‌های صادراتی قبل از دریافت گواهی بهداشتی بین المللی دامپزشکی تحت آزمایشات لازم بر اساس ضوابط کشور مقصد قرار می‌گیرند و پس از اطمینان از سلامت محموله‌ها بر اساس نتایج آزمایشگاهی و مشاهدات ظاهری و رعایت اصول حمل بهداشتی و نیز رعایت زنجیره برودتی، اجازه بهداشتی صادرات داده می‌شود.

صدور مجوزها در حداقل زمان

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان بوشهر افزود: تمامی این گواهی‌های بهداشتی در راستای تحقق شعار سال «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها» و همچنین دولت الکترونیک صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: این اقدامات به صورت الکترونیکی و غیر حضوری از طریق سامانه یکپارچه قرنطینه دامپزشکی و در حداقل زمان ممکن و در جهت تسریع امور ارباب رجوع صادر می‌شود.

بازیار تصریح کرد: بر اساس ضوابط بین المللی و جهانی، صادرات آبزیان بدون اخذ گواهی بهداشتی بین المللی دامپزشکی از دامپزشکی کشور مبدا امکان پذیر و قابل قبول نیست.

صادرات به ۲۰ کشور

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان بوشهر تصریح کرد: در این راستا سازمان دامپزشکی کشور و اداره کل دامپزشکی استان نقش مهمی در تجارت و صادرات این محصولات ایفا می‌کنند.

بازیار گفت: صادرات این محصولات به بیش از ۲۰ کشور که شامل کشورهای اتحادیه اروپا، چین و کشورهای جنوب شرق آسیا، روسیه و کشورهای اوراسیا و همچنین کشورهای حوزه خلیج فارس بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر