شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۰۴۵
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۴

فکرشهر: در نخستین روز هفته دولت دهها طرح عمرانی در شهرستان های بوشهر و دیر افتتاح یا اجرای آنها آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، استانداربوشهر در آیین افتتاح طرح های عمرانی شهرستانهای بوشهر و دیر از  افتتاح 474 واحد مسکونی مددجویی کمیته امداد در هفته دولت امسال را یادآور شد و گفت: امروز در شهرستان دیر 12 واحد مسکونی در شهرها و روستاهای این شهرستان به مددجویان تحویل شد.

گراوند با اشاره به افتتاح پروژه‌های شهرستان دیر در هفته دولت افزود: 5 پروژه در شهرستان دیر با سرمایه‌گذاری 33 میلیارد و300 میلیون تومان در نخستین روز از هفته دولت افتتاح شد و در این راستا عملیات اجرایی ساخت 12 واحد پانسیون بیمارستان دیر با اعتبار 70 میلیارد تومان آغاز شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هم از افتتاح 2 پروژه ورزشی در شهرستان دیر خبر داد و گفت: سرانه فضای ورزشی در این شهرستان یک متر و 20 صدم متر است که دارای وضعیت مطلوبی است و در 2 سال 6 پروژه ورزشی در دیر  افتتاح شده است.

احمد بهروزیان‌فر با بیان اینکه زمین چمن مصنوعی در روستاهای شهرستان دیر افتتاح شد افزود: زمین چمن مصنوعی روستایی در اولی جنوبی و جبرانی با اعتبار 16 میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی مساحت زمین چمن مصنوعی اولی جنوبی 924 متر مربع دانست و تصریح کرد: زمین ورزشی روستای جبرانی یک‌هزار 200 متر مربع است.

مدیرکل کمیته امداد استان نیز با اشاره به ساخت واحدهای مسکونی ویژه مددجویان تحت پوشش گفت: در قالب تفاهم‌نامه کمیته امداد و استانداری بوشهر یک‌هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان ساخته و تحویل شد.

محمدرضا میری از اجرای طرح‌های مسکن سازی ویژه مددجویان استان  در قالب انعقاد تفاهم‌نامه دوم خبر داد و گفت: در این تفاهم‌نامه ساخت یک‌هزار و 500 واحد مسکونی طراحی شده که در هفته دولت امسال 474 واحد مسکونی تحویل مددجویان می‌شود.

وی زیربنا هر واحد مسکونی را 50 متر مربع دانست و اضافه کرد: سهمیه شهرستان دیر 55 واحد مسکونی است که 12 واحد آن امروز افتتاح شد.

مدیرکل کمیته امداد استان  هزینه ساخت هر واحد مسکونی را 108 میلیون تومان دانست و بیان کرد: 12 واحد مسکونی ویژه مددجویان با سرمایه‌گذاری 1.3 میلیارد تومان در شهرستان دیر افتتاح و تحویل جامعه هدف شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر نیز از اجرا طرح راهداری در محور ساحلی بوشهر به دیر خبر داد و گفت: در این راستا با توجه به افزایش تصادفات و تلفات در این محور طرح عریض و حذف نقاط حادثه‌خیز بردخون  تا دیر اجرا شد.

حمید رضا علم محور جاشک به بوشهر را یکی از  نقاط حادثه‌خیز دانست و خاطر نشان کرد: محور جاشک دارای 18 کیلومتر طول است که اکنون در حال ساخت ابنیه فنی و پل است.

وی طرح دیگر را به طول 16 کیلومتر در محور آبدان دانست و افزود: 2 قطعه محورهای مواصلاتی در شهرستان دیر با اعتبار 61 میلیارد تومان در نخستین روز از هفته دولت زیر بار ترافیک رفت.

فرماندار دیر هم با اشاره به افتتاح پروژه‌های این شهرستان در هفته دولت بیان کرد: 39 پروژه با سرمایه‌گذاری 58.3 میلیارد تومان در شهرستان دیر افتتاح شد.

کریم علی‌حسنی افزود: در هفته دولت امسال عملیات اجرایی 8 پروژه با اعتبار 12.5 میلیارد تومان آغاز شد.

دربوشهر هم عملیات اجرایی خوابگاه متاهلین دانشگاه علوم پزشکی در زمینی به مساحت هزار و 165 متر مربع با 24 واحد اسکان و اعتبار 9 میلیارد تومان ، طرح افزایش ولتاژ برق در منطقه بهمنی با اعتبار 50 میلیون تومان ، شروع به کار کارخانه تولید کیسه های بدون بافت پلاستیکی یک لایه از پلی اتیلن در زمینی به مساحت افزون بر 3 هزار مترمربع و با 9 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار آغاز شد و  6 پروژه در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری با اعتبار 32 میلیارد و 700 میلیون تومان آغاز شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر