پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فرماندار دشتستان در پاسخ به سوالات «فکرشهر» مطرح کرد:
فکرشهر: آخرین وضعیت طرح تحول کشاورزی شهرستان/ ساختمان بخشداری سعدآباد چه شد؟/ تلاش ها برای حل مشکلات آبی دشتستان/ خبرهایی از برق و راه/ «پیست تارتان» برازجان در انتظار کاهش دمای هوا... + تصاویر
کد خبر: ۹۵۱۵۲
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹

فکرشهر ـ مصطفی محمدزاده فرد: فرماندار شهرستان دشتستان گفت: نگاهمان این بوده که وجه های پیشرفت شهرستان را پیدا و کمک کنیم و همیشه پاسخگوی مردم باشیم وسعی کردیم پای درد دل ها و مشکلات مردم باشیم.
به گزارش «فکرشهر»، «فتح اله نوروزی» در نشست خبری به مناسبت هفته دولت ۱۴۰۰، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت و مدافعان سلامت، دو مساله دشتستان را دو مساله کشوری کرونا و مباحث مالی و بودجه ای عنوان کرد و اظهارداشت: به دلیل هماهنگی که در دشتستان داشتیم، شهرستان دشتستان فرمانداری برتر استان شد و در ارزیابی حقوق شهروندی با اقدامات ما، این فرمانداری، فرمانداری پیشرو انتخاب شد.
نوروزی اضافه کرد: هر موفقیتی در این شهرستان بوده و هر موفقیتی ما داشتیم، بی شک نقش رسانه ها اساسی است و رسانه ها هم سهیم هستند.

آخرین خبر از ورودی برازجان
فرماندار دشتستان در این نشست، در پاسخ به سوال «فکرشهر» درباره ورودی های برازجان به ویژه ورودی شهر از سمت شیراز، گفت: ما یک اعتبار گذاشتیم که انجام نشد، اما امسال یک اعتبار ۴ میلیارد تومانی گذاشتیم و اولویت شهر برازجان را انجام این طرح قرار دادیم و صحبت هایی هم با شهردار جدید برازجان داشتیم که با تخصیص اعتبار می توانیم با ورودی برازجان، رفت و آمد به آرامستان جدید را هم درست کنیم و با این تغییر و تخصیص اعتبار، دو مشکل را حل کنیم.

در مورد سرپرستی طولانی مدت اداره ها در دشتستان، حق با شماست
نوروزی در پاسخ به سوال دیگر «فکرشهر» درباره اداره برخی ادارات شهرستان دشتستان با سرپرستی که در برخی موارد زمان این سرپرستی ها به دو سال نیز می رسد و این امری غیر قانونی است، گفت: در مورد مساله سرپرست ها که تعدادشان خیلی کم است، بله حق با شماست و حرفتان درست است.

همه کمک ها به ستارگان دشتستان
فرماندار دشتستان در پاسخ به سوال دیگر «فکرشهر» درباره تنها تیم لیگ برتری شهرستان یعنی «تیم هندبال ستارگان دشتستان» نیز گفت: به تیم ستارگان دشتستان، کمک هایی انجام شده ولی این کمک ها باعث نشده تمام مشکلات این تیم حل شود؛ اما نکته این است که ما پارسال چندین و چندبار به این تیم کمک کردیم و از چند طریق و چندجا (شورای شهر و اداره ورزش و جوانان و کارخانه سیمان) به این تیم کمک کردیم.
وی ادامه داد: یک مبلغ ۵۰ میلیون تومان از سوی اداره ورزش و جوانان و ۹۵ میلیون تومان از شورا و شهرداری گرفتیم و همچنین، ۱۲۰ میلیون تومان از شورا مصوبه گرفتیم که به آن ها خواهیم داد اما مشکل این شهرستان این است که حالا، دست همه را مساله کرونا بسته و ما داریم به کمک خیرین کار می کنیم.

آخرین وضعیت طرح تحول کشاورزی شهرستان
فتح اله نوروزی درباره طرح تحول کشاورزی در دشتستان نیز در پاسخ به «فکرشهر» گفت: ما برای ۲۴۰۰ هکتاری طرح در بخش سعدآباد، رقم ۹۰ میلیارد تومان را گذاشتیم، اما مشکلات اعتباری باعث شد که ۱۲۰۰ هکتار اولی آن به این هفته نرسد و مشکل اصلی آن هم نرسیدن و تمام نشدن بخش پمپاژ این طرح بود و ان شااله طرح را در دست داریم و امیدواریم که با تکمیل بخش پمپاژ این طرح هرچه زودتر شروع شود.
وی دادامه داد: همچنین برای طرح تحول کشاورزی در آبپخش هم ما به جای ۳۰۰۰ هکتار، چیزی که مد نظر بود، افتتاح ۱۰۵۰ هکتاری را خواهیم داشت.

نمره فرماندار به ستاد کرونای شهرستان
فرماندار دشتستان در پاسخ به سوال دیگر «فکرشهر» درباره عملکرد ستاد کرونای شهرستان نیز گفت که «من به ستاد کرونای شهرستان نمره خوب می دهم» و افزود: ممکن است بعضی وقت ها کمبودهایی بوده، اما به عملکرد، نمره خوبی می دهم و ما تنها شهرستانی هستیم که از یک مکان فرهنگی برای بستری و درمان در این حوزه استفاده می کنیم.
وی ادامه داد: بابت نارسایی ها من از مردم عذرخواهی می کنم اما ما همه چیزی را که در توانمان بود، انجام دادیم و اگر مشکلی بوده، از جانب ما نبوده است.

پاسخ به ارتباط فوتی های کرونا و دیابت در دشتستان
نوروزی درباره این ادعای خود که «بیشتر فوتی های کرونایی در دشتستان بیماری دیابت دارند» نیز در پاسخ به سوال خبرنگار ما گفت: ما خودمان تخصصی نداریم و این چیزی را که من گفتم که بیشتر فوتی های کرونایی دشتستان بیماری دیابت دارند، بر اساس گزارش بهداشت و درمان شهرستان بیان شد و از جانب خودمان نیست.

بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان و روند پیشرفت آن
او، درباره بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان و روند پیشرفت آن و این که «اگر احداث و تکمیل شده بود الان در شرایط کرونا، این وضعیت را در شهرستان نداشتیم»، به خبرنگار «فکرشهر» گفت: بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان الآن دارد ردیف بودجه کشوری می گیرد و فاز اول این بیمارستان، ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با رسیدن به پیشرفت ۸۰ درصدی برای پیدا کردن پیمانکار قرار شده برای فاز دومش به مناقصه گذاشته شود.
فرماندار دشتستان درباره آمار واکسیناسیون در این شهرستان نیز گفت: تا یکم شهریورماه، بیش از ۹۰ هزار نفر تزریق واکسن در شهرستان انجام شده که بیش از ۳۰ هزار نفر دز دومشان را هم زده اند.
وی ادامه داد: ما در این پیک نسبت به استان کاهش داشتیم و قبل از این پیک، ۲۹ درصد فوتی ها برای دشتستان بود؛ اما الآن میزان ما نسبت به استان کمتر است و از تیرماه تا حالا، ۱۲۹ مورد فوتی داشتیم که بسیار بالاست.
نوروزی اضافه کرد: کاری که نتوانستم انجام بدهم این بود که نتوانستم به دلیل آمدن کرونا، با مردم ارتباط برقرار کنم.

ساختمان بخشداری سعدآباد چه شد؟
او درباره ساختمان بخشداری سعدآباد نیز در پاسخ به «فکرشهر» گفت: ساختمان بخشداری سعدآباد را ما افتتاح کردیم و مساله آن بخشداری، تجهیزات آن است که مشکل داشتیم و حالا هم مصوبه و اعتبار کرفتیم و قرار است که هرچه زودتر تجهیزات برای آن خریداری شود.

تلاش ها برای حل مشکلات آبی دشتستان
نوروزی، پروژه سد دالکی را نیز یکی از پروژه های بسیار خوب عنوان کرد و در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره میزان پیشرفت این سد، افزود: فاز اول این پروژه را قصد داشتیم تا پایان دولت دوازدهم به انجام برسانیم و آن را همچنان پیگیری می کنیم که به عنوان یک پروژه ملی، همه ظرفیت ها برای آن انجام شده باشد.
وی گفت: سد ارغون کلمه را هم قبل از هفته دولت افتتاح کردیم و الآن خط انتقال آن هم در حال انجام است و تا دشتستان به منبع پایدار آب نرسانیم، ادامه خواهد داشت و ما باید برسیم.
نوروزی با بیان این که «آب شیرین کن برازجان در بوشهر شروع شده و امیدواریم هرچه زودتر تمام شود و خط انتقال آب از بوشهر به برازجان انجام شود»، ادامه داد: امیدواریم منبع ۱۵ هزار متر مکعبی آب برازجان هرچه سریع تر شروع به کار کند و آب شیرین کن سعدآباد و آبپخش را هم ما باید وارد برنامه دولت جدید کنیم تا بتوانیم منبع پایدار آب را ایجاد کنیم.
او در ادامه درباره تشریح اقدامات وضعیت آبرسانی و رفع کمبود آب دشتستان، اظهارداشت: خط آب استفاده سد تنگ ارم تمام شده و روستاها دارند از آن استفاده می کنند و ما معتقدیم از آب سد رییسعلی هم برای شبانکاره و سعدآباد برای آب شرب استفاده کنیم؛ همچنین بهره برداری از سد دهرود بخش ارم اگر انجام شود، در هر دو حوزه شرب و کشاورزی تاثیر زیادی خواهد گذاشت و راحت بگویم بهتر از این نمی توانیم با توجه به شرایط و چیزهایی که هست، انجام بدهیم.

خبرهایی از برق و راه
فرماندار دشتستان درباره مشکلات و طرح های برق رسانی در شهرستان نیز گفت که این مسایل، «با توجه به شرایط کشور ربطی به مشکلات شهرستان ندارد» و افت ولتاژ و قطعی در بخش ارم کم شده و می توان گفت که اصلا مشکل نداشته ایم.
فتح اله نوروزی درباره حوزه راه و راهداری دشتستان نیز گفت: پیمانکار دوربرگردان روستای «راهدار» مشخص شده و در این هفته، بهسازی آن شروع خواهد شد؛ همچنین، فاز اول تعریض مسیر سعدآباد به وحدتیه با مبلغ ۱۱ میلیارد تومان شروع خواهد شد و ورودی شهر سعدآباد هم شروع کرده ایم و ان شااله تمامش خواهیم کرد.
وی ادامه داد: تقاطع غیر هم سطح سعدآباد ـ آبپخش هم افتتاح خواهد شد و ان شااله روشنایی ورودی دالکی از سمت کنارتخته، را انجام خواهیم داد.

«پیست تارتان» برازجان در انتظار کاهش دمای هوا
او درباره «پیست تارتان» برازجان نیز گفت: همه وسایل مورد نیاز «پیست تارتان» در اداره ورزش و جوانان تهیه و گذاشته شده که گفته اند در این دما، خوب نیست که کار شود و ما گفتیم دست نگه داشته شود تا هوا بهتر شده و شروع به کار کنند.
فرماندار دشتستان درباره شورای شهر برازجان و جابجایی اعضای اصلی و علی البدل نیز گفت: تا تعیین تکلیف عضو مد نظر شورای شهر برازجان، عضو علی البدل جایگزین شده و به خود خانوم مهدویان پور هم گفتیم و بر اساس قانون، هر چه حکم شد، ما اقدام می کنیم.
فرماندار شهرستان دشتستان، درباره مهم ترین پروژه های هفته دولت امسال و میزان اعتبار آنها نیز اظهارداشت: هفته دولت امسال، ۱۲۰ پروژه با ۷۴۱ میلیارد تومان اعتبار افتتاح خواهیم کرد که بعضی از آن ها تا پایان شهریور طول خواهد کشید؛ مثلا فاز دوم بیمارستان تامین اجتماعی و یا درمانگاه تامین اجتماعی شبانکاره؛ ما چند پروژه مهم هم داریم در شهرستان و این هفته ما یک ام آر آی داشتیم آن هم خصوصی بود که با رایزنی های ما و آقای رضایی و استاندار توانستیم یک ام ار آی را وارد کنیم و این هفته آن را افتتاح می کنیم.

نظرات بینندگان
اکبرزاده
|
-
|
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۴
فرمانداربهتراست فکری بحال اداره ارشادووضعیت هنری جامعه کند
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر