جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سرپرست شورا‌های حل اختلاف استان بوشهر گفت: در ۴ ماه ابتدای امسال ۱۰ نفر که به قصاص نفس محکوم شده بودند، با گذشت اولیای دم از قصاص رهایی یافتند...
کد خبر: ۹۵۱۹۰
پنجشنبه ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۵

فکرشهر: سرپرست شورا‌های حل اختلاف استان بوشهر گفت: در ۴ ماه ابتدای امسال ۱۰ نفر که به قصاص نفس محکوم شده بودند، با گذشت اولیای دم از قصاص رهایی یافتند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، الماس گشتاسبی بیان کرد: در ۴ ماه ابتدای امسال افزون بر ۸ هزار فقره پرونده به شورای حل اختلاف استان وارد شد که  ۲ هزار فقره پرونده (۲۵ درصد پرونده‌ها) به صلح و سازش ختم شد.

او با اشاره به اینکه در ۴ ماه ابتدای پارسال ۳۰ درصد پرونده‌ها با صلح و سازش‌ها پایان یافت، افزود: امسال هم تلاش شد که با وجود شرایط خاص کرونایی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی میزان سازش‌ها نزدیک به مدت مشابه پارسال باشد.

سرپرست شورا‌های حل اختلاف استان همچنین به پرونده‌های رهایی از قصاص اشاره کرد و ادامه داد: در ۴ ماه ابتدای امسال تعداد ۱۰ فقره پرونده قتل عمد که به قصاص نفس محکوم شده بودند که با کوشش اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان و برگزاری چندین جلسه با اولیای دم در زندان، به سازش ختم شد و  محکومان از قصاص رهایی یافتند.

گشتاسبی برخی از پرونده‌های مهم سازشی را برشمرد و عنوان کرد: در ۴ ماه ابتدای امسال پرونده‌هایی مانند نزاع دسته جمعی، بخشش مهریه ۵۰۰ سکه بهارآزادی، پرونده یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی، پرونده مطالبه وجه ۳۰۰ و ۳۹۰ میلیون تومانی، و توافق یک پرونده به میزان ۲۰۰ میلیاردریالی به سازش ختم شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر