جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: با پایان اجرای طرح منع سراسری تردد بین استانی در جاده‌های کشور، معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت اعمال محدودیت های تردد در جاده‌های کشور را تشریح کرد...
کد خبر: ۹۵۳۰۱
شنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴

فکرشهر: با پایان اجرای طرح منع سراسری تردد بین استانی در جاده‌های کشور، معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت اعمال محدودیت های تردد در جاده‌های کشور را تشریح کرد.

به گزارش فکرشهر، سرهنگ عین‌الله جهانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت اجرای محدودیت های کرونایی تردد در جاده‌های کشور گفت: برابر تصمیم ستادملی مقابله با کرونا از تاریخ ۲۴ مردادماه، طرح منع تردد سراسری در جاده های کشور به مرحله اجرا درآمد که این طرح تا ساعت ۲۴ روز جمعه، پنجم شهریور ماه ادامه داشت. 

وی با بیان اینکه طی این مدت پلیس اجازه طی کردن ادامه مسیر را به خودروهای غیرمجاز نداد، گفت: با توجه به اینکه ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا تا پنجم شهریور  ماه بود، طی این مدت ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در بیش از ۳۷۰ نقطه از مبادی ورودی و خروجی جاده‌های بین استانی مستقر بودند و با ایجاد موانعی مانند نیوجرسی، نرده و ... از ادامه سفر خودروهای غیرمجاز جلوگیری کرده و آن ها را مبدا باز می‌گرداندند. 

جهانی با اشاره به پایان زمان اجرای طرح منع تردد سراسری گفت: با پایان این زمان، دوباره اجرای محدودیت ها به حالت قبل بازگشت و بر این اساس گرچه دیگر ماموران حضور فیزیکی در جاده ها نداشته و ارتباط بین استانی جاده ها مسدود نشده است، اما همچنان ممنوعیت های تردد در شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی وجود دارد. 

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا ادامه داد: بر این اساس ورود خودروها با پلاک غیربومی به شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی ممنوع بوده و متخلفان به ترتیب یک میلیون تومان برای شهرهای قرمز و نیم میلیون تومان برای شهرهای نارنجی جریمه می‌شوند. همچنین خروج خودروهای با پلاک بومی از شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی نیز مشمول همین جرائم خواهد شد. 

وی با بیان اینکه تمامی ترددها به شکل سیستمی و با استفاده از دوربین های نظارتی کنترل می‌شود، گفت: گرچه از استقرار فیزیکی ماموران کاسته شده، اما اعمال قانون ترددهای غیرمجاز همچنان ادامه دارد و رانندگان نباید تصور کنند که محدودیت های تردد به طور کامل لغو شده است، بلکه برابر آنچه که گفته شد، این محدودیت ها در شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی همچنان ادامه دارد. 

جهانی با بیان اینکه وضعیت شهرها از طریق وزارت بهداشت اعلام می‌شود، اظهار کرد: برابر آخرین آمارها در حال حاضر ۳۰۶ شهر در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر  در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهر در وضعیت  زرد هستند. 

به گفته وی، تغییری در منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا سه بامداد نیز ایجاد نشده  و همچنان خودروهای غیرمجازی که در این ساعات تردد کنند، مشمول جریمه ۲۰۰ هزار تومانی خواهند شد. 

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا از مردم خواست که از انجام هرگونه سفر غیرضروری پرهیز کرده و چنانچه قصد سفری ضروری را دارند یا از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند یا حتما مجوز تردد را از فرمانداری ها اخذ کنند چرا که در غیر اینصورت مشمول جریمه یک میلیون تومانی شهرهای قرمز و نیم میلیون تومانی شهرهای نارنجی خواهند شد. 

وی درباره میزان کاهش ترددها در طول اجرای طرح منع سراسر تردد نیز گفت: در حال حاضر این آمار باید تجمیع شود و به زودی اعلام خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر