جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۹۵۳۰۷
شنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۸

فکرشهر: مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد که در سه ماه گذشته ۶۱ نفر در سواحل دریای مازندران غرق شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹۷ درصد افزایش داشت.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایلنا، دکتر علی عباسی با اشاره به اینکه تعداد ۵۴ نفر از غرق‌شدگان مرد و مابقی زن هستند، گفت: ۶۴ درصد از غرق‌شدگان غیربومی هستند.

به گفته وی در این مدت شهرستان‌های محمودآباد با ۱۴، چالوس با ۱۰ و بابلسر با ۹ فوتی بیشترین و شهرستان بهشهر با یک مورد کمترین موارد مرگ ناشی از غرق‌شدگی را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت:آمار‌های موجود نشان می‌دهد که بیشتر شناگران در ساعات ۸ تا ۲۰ با تعداد ۴۶ نفر غرق شدند.

وی افزود: بر اساس آمار‌ها بیشترین ماهی که در آن غرق‌شدگی اتفاق افتاد به ترتیب مربوط به تیرماه با ۳۱، خرداد با ۱۸ و مرداد با ۱۲ گزارش‌شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر غرق‌شدگان در سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با ۱۸ مورد و بعدازآن ۱۱ تا ۲۰ با ۱۶ مورد و ۳۱ تا ۴۰ با ۱۰ مورد غرقی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

عباسی با تأکید بر این موضوع که مرگ ناشی از غرق‌شدگی عمدتاً به دنبال شنا در مناطق غیرمجاز و ایمن‌سازی نشده اتفاق می‌افتد از هم‌وطنان و مسافران می‌خواهد تنها از مناطق مجاز و تحت مراقبت برای شنا کردن استفاده کنند و به رعایت نکات ایمنی توجه داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر