جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۳۲۹
شنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴

فکرشهر: عملیات اجرایی 24 پروژه با اعتبار 61 میلیارد تومان در بخش سعدآباد افتتاح و آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی فرمانداری دشتستان ، فرماندار دشتستان  روز شنبه 6 شهریور ماه در آئین افتتاح پروژه‌های هفته دولت در بخش سعدآباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان شهرستان  و شهدای مدافع سلامت اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن هفته دولت با ماه محرم، فرصت مناسبی  است که از تاسوعا و عاشورای حسینی که یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ اسلام برای شیعیان به شمار می‌رود؛ درس هایی را بیاموزیم.

 وی با اشاره به پنج ویژگی تاسوعا و عاشورای حسینی که تاثیر بسزایی در زندگی دارد، افزود: توکل به خدا، عمل به تکلیف، حق طلبی، آزادگی و ایثار ویژگی هایی هستند که مدیران باید با انتخاب آنها در جهت خدمت رسانی صادقانه به مردم گام بردارند.

نوروزی هفته دولت را فرصتی مغتنم برای بیان دستاوردهای نظام انقلاب و احیاکننده روزهای پرشور خدمتگزاری شهیدان والامقام رجایی و باهنر دانست و بیان کرد: مدیران باید برای انجام فعالیتهای خود در راستای همپویی، حق طلبی و حق جویی برنامه ریزی کرده و در راستای خدمت رسانی صادقانه به مردم  تلاش کنند.

وی همچنین یاد و خاطره دو گل واژه خدمت و ایثارشهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و افزود: شهیدان رجایی و باهنر با فدا کردن جان خود در راه میهن اسلامی، فصلی از خدمت را به روی همه مردم  گشودند.

فرماندار دشتستان، مردمی بودن و مسئولیت پذیری را دو ویژگی بارز شهیدان رجایی و باهنر عنوان کرد و گفت:  مدیران باید با سرلوحه قرار دادن این ویژگی، ادامه دهنده راه این بزرگواران باشند و در راستای خدمت رسانی صادقانه به مردم تلاش نمایند.

نوروزی، اعتماد را سرشاخه رسیدن به موفقیت عنوان کرد و گفت: صداقت در کار از ویژگی بارز شهید رجایی بود که مدیران نیز باید با برگزیدن این ویژگی اعتماد مردم را جلب نمایند. 

وی هفته دولت را فرصتی مناسب برای جمع بندی و آسیب شناسی دانست و گفت: با بررسی نقاط قوت و ضعف خود می توان در راستای تقویت و اصلاح آنها در راستای خدمت رسانی به مردم کوشا باشیم.

نوروزی، انسجام درون منطقه ای را عاملی برای اولویت بندی در کارها عنوان کرد و گفت: شورا ها باید از فرصت استفاده کنند و با انسجام درون شورایی در راه خدمت رسانی به مردم تلاش نموده و انتظارات مردم را پاسخگو باشند.

فرماندار دشتستان با بیان اینکه مدیران ما باید تلاش خستگی ناپذیر و مخلصانه داشته باشند، افزود: برای خدمت رسانی و پیگیری مطالبات مردم باید در کنارشان باشیم تا بتوانیم از مشکلات و شرایط عبور کرده و با برنامه ریزی دقیق کارها را پیش ببریم.

وی اولویت اول کشور را مقابله با ویروس کرونا دانست و بیان کرد:  واکسیناسیون تنها راه برون رفت و جلوگیری از شیوع کرونا است که تقویت مراکز شهرستان در دستور کار قرار گرفته و باید از عادی سازی و عادی انگاری این مسئله جلوگیری کرده تا بتوانیم برای سلامتی مردم اقدامات لازم را انجام دهیم.

فرماندار دشتستان ضمن قدر دانی از هماهنگی و انسجام بخشداران و مدیران بمنظور جلوگیری از شیوع کرونا گفت: تا روز گذشته 98 هزار و صد و هشتاد و چهار نفر در حوزه شهرستان واکسن کرونا دریافت کرده اند.

فرماندار دشتستان درخصوص واکسیناسیون بخش سعدآباد  گفت: تاکنون 11 هزار و شش نفردر این بخش واکسینه شده اند که از این تعداد 7 هزار و 723 نفر نوبت اول و 3 هزار و 286 نفر نوبت دوم را دریافت کرده اند.

وی درخصوص واکسینه شدن افراد بالای 50 سال در بخش سعدآباد بیان کرد: تاکنون 5 هزار و 148 نفر یعنی 71.9 درصد از  این افراد واکسن دریافت کرده اند. 

نوروزی به روند واکسیناسیون افراد در این بخش اشاره کرد و گفت: تاکنون یک هزار و 920 نفر برابر با 40.1  درصد از افراد 40 تا 50 سال و 753 نفر برابر با 5.6 درصد افراد 18 تا 40  سال در بخش سعدآباد واکسن دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اقدامات حوزه بنیاد مسکن شهرستان درخصوص آسیب های ناشی ازسیل 16 آذر  بیان داشت:  39 میلیارد تومان  در بحث ایمن سازی به حوزه شهرستان اختصاص یافت که 11 میلیارد و 400 میلیون تومان به بخش سعدآباد تعلق گرفت.

فرماندار دشتستان  با بیان اینکه 43 درصد از واحدهای احداثی متعلق به سعدآباد است، افزود: 350 واحد مسکونی با اعتبار 45 میلیارد تومان برای آسیب دیگان ناشی از سیل در شهرستان  احداث شد که 151 مورد با اعتبار 19 میلیارد 630 میلیون تومان در بخش سعدآباد  بود و همچنین 8 میلیارد و 300 میلیون تومان کمک بلاعوض به این بخش شده است.

وی به حضور مستمر و اقدامات بنیاد مسکن در راستای کمک رسانی به آسیب دیدگان  ناشی ازسیل در بخش سعدآباد  اشاره کرد و گفت: 760مورد واحدهای تعمیری در شهرستان داشتیم که 329 واحد آن با اعتبار  32 میلیارد تومان مربوط به بخش سعدآباد بود و همچنین 5 میلیارد تومان به این بخش کمک بلاعوض شد.

نوروزی در خصوص کمک معیشتی به آسیب دیدگان ناشی از سیل در سال گذشته، تصریح کرد:  1076 خانوار برای کمک معیشتی  وجود داشت که 302 مورد با اعتبار 9 میلیارد تومان مربوط به بخش سعدآباد بود و 4 میلیارد تومان نیز بصورت کمک بلاعوض به این بخش پرداخت شد.

نوروزی به انسجام و هماهنگی خوب شهرستان با وجود مشکلات متعدد اشاره کرد و افزود: در هفته دولت امسال 120 پروژه با اعتباری بالغ بر 741 میلیارد تومان در حوزه های مختلف، افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

فرماندار دشتستان  یادآور شد: امسال نیز همانند سال گذشته برای رعایت پروتکل ها و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه ها به صورت مجازی در بخشهای شش گانه شهرستان برگزار می شود.

وی درخصوص پروژه های بخش سعدآباد در هفته دولت بیان داشت: امروز در بخش سعدآباد 24 پروژه با رقم ریالی 61 میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

فرماندار دشتستان یادآور شد: عملیات اجرایی 2 پروژه ورودی سعدآباد  و تعریض مسیر سعدآباد به سمت وحدتیه نیز  بصورت ویدئو کنفرانسی و بدستور استاندار در 8 شهریور آغاز خواهد شد.

فرماندار دشتستان در تشریح پروژه های بخش سعدآباد  بیان داشت: افتتاح آسفالت معابر روستای اسلام آباد با مساحت 3 هزار متر مربع با مشارکت دهیاری بنیاد مسکن و اعتبار 450 میلیون تومان، آسفالت معابر روستای سرقنات با مساحت 4 هزار متر مربع با مشارکت بنیاد مسکن، شورا و دهیاری با اعتبار 186 میلیون تومان، افتتاح زیر سازی و آسفالت روستای جتوط با مساحت 30 هزار متر مربع  با اعتبار 2 میلیارد و 410 میلیون تومان و بوستان امید روستای جتوط نیز با اعتبار 350 میلیون تومان عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

 وی ادامه داد: تمثال 11 شهید گلگون کفن روستای جتوط با اعتبار 410 میلیون تومان، پایه برق رسانی به گلزار شهدا، ساماندهی آرامستان و ساخت یک پل در ورودی روستای بشیرآباد و پل ورودی روستای درودگاه نیز طی هفته دولت افتتاح خواهند شد.

فرماندار دشتستان درخصوص پروژه های روستای نظرآقا بیان داشت: آسفالت معابر روستای نظرآقا به مساحت 9 هزار 875 متر مربع و با اعتبار 1 میلیارد و 340 میلیون تومان افتتاح و محور بلوار معلم این روستا نیز کلنگ زنی خواهد شد.

نوروزی در خصوص پروژه های شهر سعدآباد افزود: افتتاح میدان شهدای سعدآباد با اعتبار 4 میلیارد و 537 میلیون تومان، آغاز عملیات اجرایی پل فرهنگیان و دیوار حفاظتی در این شهر با اعتبار 2 میلیارد و 740 میلیون تومان طی این هفته انجام می شود.

فرماندار دشتستان به 4 پروژه در شهر وحدتیه با اعتبار 8 میلیارد و 100 میلیون تومان  اشاره کرد و گفت: افتتاح پارک بهاران با مساحت 2 هکتار با اعتبار 5 میلیارد و 700 میلیون تومان، افتتاح آسفالت کوچه و معابر به مساحت 8 هزار متر مربع، افتتاح آسفالت مسیر یک کیلومتری استادیوم شهید پاسالار با اعتبار 1 میلیارد و پانصد میلیون تومان و دیوار حفاظتی وحدتیه با اعتبار 11 میلیارد تومان که روز 8 شهریور بدستور استاندار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی با ابراز خوشحالی در خصوص مورد توجه قرار گرفتن مسکن محرومین گفت: در دولت دوازدهم یکی از بحث های اصلی و اساسی شهرستان توجه به مسکن محرومین بود که طی نشست با دهیاران، بخشداران و بنیاد مسکن در سال جاری 350 واحد مسکونی در قالب تفاهم نامه ای عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

نوروزی به آغاز عملیات اجرایی 119 واحد مسکن مددجویان کمیته امداد بخش سعدآباد در هفته دولت خبر داد و گفت: 20 واحد مسکن مددجویان کمیته امداد با اعتبار 1 میلیارد و 400 میلیون تومان نیز در سال جاری افتتاح خواهد شد.

فرماندار دشتستان در ادامه افزود: امروز آسفالت کوچه و معابر روستای سربست به مساحت 2 هزار و نهصد متر مربع  و با اعتبار 435میلیون تومان افتتاح  و همچنین  عملیات اجرایی آسفالت معابر و طرح هادی در روستای زیراه و کانال سنگی  در روستای شول نیز آغاز شد.

بر اساس این گزارش، در حاشیه این مراسم از دهیار نمونه روستای سرقنات آقای صفرپور به منظور تلاش  و خدمت رسانی، تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر