پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
معاون دانشگاه پزشکی بوشهر:
فکرشهر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیماری عفونی قارچ سیاه در پیک پنجم کرونا هیچ فوتی در این استان نداشته است...
کد خبر: ۹۵۳۳۹
شنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

فکرشهر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیماری عفونی قارچ سیاه در پیک پنجم کرونا هیچ فوتی در این استان نداشته است.

به گزارش فکرشهر، دکتر جعفر زارعی زاده در گفت وگو با ایرنا افزود: در زمان حاضر تنها یک مورد مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستان شهدای خلیج فارس بستری است.

وی درباره خبرمنتشر شده و جان باختن دو نفر بر اثر ابتلا به قارچ سیاه در استان بوشهر اظهارداشت: در پیک چهارم ۲ مورد بیمار مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستان این استان بستری بودند که در نهایت فوت شده اند و در پیک جدید موردی از فوت در اثر ابتلا به این بیماری عفونی تاکنون به ثبت نرسیده است. 

زارعی زاده یادآورشد: یکی از این بیماران پس از رضایت شخصی از بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به شیراز مراجعه کرد اما فوت شد و بیمار دیگر نیز دربیمارستان سلمان فارسی تامین اجتماعی بوشهر بر اثر این بیماری جان باخت.

وی اضافه کرد: بیماری قارچ سیاه در گذشته هم وجود داشته، اما در زمان حاضر به دلیل این که در بحران کووید ۱۹ میزان مصرف کورتون زیاد شده است و به دلیل تضعیف سیستم ایمنی بدن زمینه برای رشد قارچ‌ها در بدن برخی از بیمارانی که مستعد ابتلا هستند از جمله بیماران مبتلا به دیابت، سرطانی‌ها و کسانی که دچار نقص ایمنی هستند بیشتر است به همین دلیل توصیه می شود از تجویز و مصرف بی رویه داروهای کورتون در شرایط فعلی به طور جدی خودداری شود.

زارعی زاده گفت: بر اساس اعلام رئیس سازمان غذا و داروی کشور مصرف داروی اختصاصی این بیماری طی روزهای اخیر روند صعودی داشته و تدابیری برای تامین آن اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: باتوجه به افزایش میزان مصرف در زمان حاضر بخشنامه استفاده از داروهای جایگزین قارچ سیاه تا تامین این دارو به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده و تامین داروهای مورد نیاز در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر