جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۹۵۳۸۲
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۱

فکرشهر: فرمانده انتظامی تهران بزرگ جزئیات سرقت محموله ۳۰۰ تایی واکسن کرونا در تهران را تشریح کرد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح کاشف با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره نقش پلیس در اجرای طرح واکسیناسیون کرونا گفت: همکاران من در مجموعه نیروی انتظامی از همان روزهای نخست شیوع کرونا، در کنار کادر درمان جزو خطوط اول مقابله با کرونا بودند و همانطور که مردم به خاطر دارند از برخورد با احتکار اقلام بهداشتی در روزهای نخست تا تامین نظم و امنیت بیمارستان، انسداد راه ها و اعمال محدودیت برای صنوف و ... از سوی پلیس انجام شده و همچنان نیز برخی از این موارد در حال اجراست.

وی ادامه داد: از زمان آغاز طرح واکسیناسیون کرونا نیز، پلیس وظایفی را در این زمینه برعهده گرفت که از جمله آن تامین امنیت مراکز تزریق واکسن، تامین امنیت مراکز نگهداری از واکسن و تامین امنیت حمل و جابجایی محموله های واکسن بود که خوشبختانه با اقدامات انجام شده، تمامی این موارد در امنیت کامل و بدون هیچ مشکلی انجام شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره خبر منتشر شده پیرامون سرقت از خودروی حامل واکسن نیز گفت: این موضوع مربوط به سه هفته پیش است و آنطور که بعضا درباره آن شایعه شده، نبوده است. مدتی قبل خانمی با کرایه یک خودرو به یکی از مراکز نگهداری واکسن  در جنوب غرب تهران رفته و درخواست ۳۰۰ عدد واکسن کرده بود. متاسفانه ایشان این موضوع را به پلیس اطلاع نداده بود و خودشان شخصا تصمیم به انتقال این واکسن ها با خودروی کرایه ای را داشت.

وی ادامه داد: همین موضوع نیز سبب اطلاع سارقان شده و آنان اقدام به سرقت این واکسن ها کرده و متواری شدند.

هرگونه جابجایی واکسن باید به اطلاع پلیس برسد

رحیمی با بیان اینکه هرگونه جابجایی واکسن باید به اطلاع پلیس برسد، گفت: اگر پلیس از این موضوع با خبر بود، مانند صدها مورد دیگر که در امنیت کامل انجام میشد، این تعداد واکسن نیز تحت نظارت پلیس به مقصد می رسید. البته درحال حاضر نیز سرنخ های خوبی در این خصوص به دست آمده و تحقیقات برای دستگیری این افراد در حال انجام است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره ادعای فروش واکسن کرونا در بازار آزاد نیز گفت: واکسن ها شرایط نگهداری خاصی دارند و از این رو حتی اگر یک درصد هم چنین ادعایی صحت داشته باشد، شهروندان باید بدانند که واکسن مذکور به دلیل شرایط بد نگهداری از بین رفته است.  ضمن اینکه اکثر این موارد دروغ بوده و ما در مواردی که با آن برخورد داشتیم، افراد سودجو آب مقطر و ویتامین را تحت عنوان واکسن به شهروندان فروخته اند.

وی از مردم خواست که برای  انجام  واکسیناسیون کرونا، حتما به مراکز معتبر و مجاز مراجعه کنند و فریب سودجویان را نخورند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر