شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۳۸۹
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: همزمان با ششمین روز از گرامی‌داشت هفته دولت، ۶۶ طرح با اعتبار ۱۷۵ میلیارد تومان در شهرستان گناوه افتتاح و اجرایی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در این آیین که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد افزود: اگر خدمتی به مردم  ارایه می‌شود بواسطه جانفشانی و ایثارگری‌ها حاصل شده است و امروز افتخار می‌کنیم در مسیر شهدا به خصوص شهدایی که نماد خدمت‌گزاری هستند، حرکت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: این گونه کارهایی که در شرایط سخت اقتصادی کشور در استان و شهرستان گناوه انجام شده است با همت و عزم والای مدیران بوده که همه توان خود را در راستای توسعه و آبادانی و استفاده از ظرفیت‌های استان به کار گرفتند.

استاندار بوشهر گفت: این استان به واسطه ساحلی بودن، ظرفیت‌های خاصی دارد که یکی از آنها استفاده از دریا است.

وی بیان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم سطح اراضی ساحلی واگذار شده برای پرورش میگو سه برابر شده و تولید نیز به همین میزان ارتقا یافته است.

گراوند با بیان اینکه شیلات از نقاط قوت استان بوشهر به شمار می‌رود ادامه داد: اقتصادی بودن سرمایه گذاری در حوزه شیلات به خصوص آبزی پروری، باعث شده مردم وارد عرصه شوند و هزینه‌های خوبی در این بخش انجام دهند.

استاندار بوشهر گفت: سرمایه گذاری ۹۰ میلیارد تومانی مردم در شهرک شیلاتی رود شور بخش ریگ گناوه نشان می‌دهد این سرمایه گذاری به اندازه ای توجیه اقتصادی دارد که بخش خصوصی خود به طور کامل تمام عملیات عمرانی و توسعه ای را برعهده می‌گیرد.

وی اظهارکرد: شهرک شیلاتی رودشور،بزرگ‌ترین شهرک شیلاتی کشور است که در سطح سه هزار و ۶۲۰ هکتار راه‌اندازی و تمام مراحل سرمایه‌گذاری در امر زیرساختی آن از سوی مردم و بخشی نیز با پرداخت تسهیلات انجام شده است.

گراوند گفت: همچنین سرمایه گذاری در بخش پرورش ماهی در قفس استان بوشهر نیز از سال‌های گذشته آغاز و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در برهه کنونی هشت واحد پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر با ظرفیت چهار هزار و ۵۰۰ تن ظرفیت تولید فعال شده است و از سرمایه گذاران در این طرح و مدیران تقدیر می‌شود.

استاندار بوشهر اظهار کرد: تجهیزات نخستین واحد پرورش ماهی در قفس این استان از خارج تامین شد این درحالی است که امروز بخش زیادی از این تجهیزات در داخل استان تهیه و تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های پرورش ماهی در قفس از شمال تا جنوب استان فعال شده است، گفت: اگر روان سازی لازم در نظام بانکی استان ایجاد و موانع رفت و آمد بین بانکی را برای کسانی که قصد سرمایه گذاری در این حوزه دارند کم شود به طور یقین سرعت تولید این واحدها از چهار هزار و ۵۰۰ به ۳۰ هزار تن می‌رسد.

گراوند افزود: در سال جهش تولید و رفع مانع زداییها باید در راستای روان سازی کارها و برداشتن موانع تولید برای تولید کنندگان اقدام کرد و در این زمینه اگر نظام بانکی نیز کمک کند، استان بوشهر می‌تواند از ظرفیت‌های موجود بیشتر و بهتر استفاده کند.

استاندار بوشهر از تلاش و پی‌گیری‌های فرماندار شهرستان گناوه در رابطه با اجرایی شدن طرح شهرک شیلاتی رودشور و پرورش ماهی درقفس و دیگر طرح‌های منطقه تقدیر کرد.

فرماندار گناوه گفت: گامی که در حوزه آبزی پروری شهرستان گناوه برداشته شده منجر شده تا ذی نفعان حوزه فعالیتهای تجاری و ملوانی به این سمت که پیامد آن تولید و تامین محصولات صادراتی و امنیت غذایی است گرایش پیدا کنند.

غلامرضا مهرجو افزود: افتتاح طرح پرورش ماهی در قفس ضمن اینکه در حفظ ذخایر دریایی اثرگذار است باعث احیای مزیت‌های شهرستان شده و ایجاد زمینه یک کار جدید با نگاه اقتصادی بلند نیز شده است.

فرماندار گناوه خاطرنشان کرد: در هفته دولت امسال افتخار داریم به رغم مشکلات اقتصادی کشور ، ۶۶ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار نزدیک به ۱۷۵ میلیاردتومان افتتاح و اجرایی شود که این اقدام  امید را در بین مردم زنده می‌کند.

وی گفت: عمده این پروژه‌ها در حوزه عمران شهری و روستایی است که در روند بهبود و ارتقای کیفی سطح زندگی در این مناطق اثرگذار است.

شهرستان گناوه با جمعیت ۱۰۵ هزار نفر در ۱۱۰ کیلومتری شمال مرکز استان بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر