جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۳۹۳
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲

فکرشهر: مدیر خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر از حذف حواله‌های فیزیکی خرید کود شیمیایی خبر داد و گفت: توزیع کود شیمیایی در استان بوشهر تنها از طریق حواله الکترونیکی انجام می‌شود.

به گزارش فکرشهر، شاپور رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: خرید کود از هفته آینده برای کشاورزان استان بوشهر با حواله الکترونیکی امکان‌پذیر است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته و جاری با تمام محدودیت‌ها و تحریم‌ها تمامی تعهدات برنامه‌ها برای تهیه و تأمین کودهای شیمایی در استان بوشهر کامل اجرایی شده است.

رضایی بابیان اینکه کشاورزان حتماً برای ثبت و یا ویرایش سطح زیر کشت خود به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند، تصریح کرد: به منظور حذف واسطه‌ها و جلوگیری از سوءاستفاده این اقدام اجرا و تلاش می‌شود کود موردنیاز کشاورزان به‌موقع توزیع و در دسترس کشاورز قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه کشاورزان کود موردنیاز خود را پیگیری و تأمین کنند خاطرنشان کرد: کشاورزان در پیک مصرف با مشکل تهیه کود احتمال دارند مواجه شوند برای جلوگیری از مشکلات احتمالی کشاورزان کود موردنیاز خود را تأمین کنند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: از هفته آینده تحویل کودهای شیمیایی یارانه دار بر اساس حواله الکترونیکی صادره از سامانه پایش مواد کودی انجام می‌شود.

تامین ۷۵۰۰ تن کود شیمیایی

رضایی اضافه کرد: توزیع کود بر مبنای اطلاعات ثبت‌شده محصولات مختلف در سامانه جامع پهنه بندی انجام می‌شود، ازاین‌رو بروز رسانی اطلاعات موجود در سامانه پهنه بندی بسیار حائز اهمیت است.

وی بابیان اینکه سامانه پایش کودی با سامانه جامع پهنه بندی متصل است، عنوان کرد: هر کشاورز برای هر محصول درخواست خود را در سامانه پایش کودی ارسال خواهد کرد.

رضایی با تأکید بر اینکه کود شیمیایی تنها به اشخاصی تعلق می‌گیرد که کشاورز باشند، گفت: بهره‌برداران پس از ورود به سامانه، کارگزار موردنظر خود را انتخاب می‌کنند، کد کارگزاری برای کشاورز نمایش داده خواهد شد و پس از ارسال، درخواست برای کارگزاری قابل‌رؤیت است.

وی افزود: هفت هزار و ۵۰۰ تن کود شیمیایی یارانه‌ای برای مصرف کشاورزان استان بوشهر تأمین‌شده که مقداری در اختیار ۴۵ کارگزاری در سراسر استان قرارگرفته و بقیه نیز ذخیره‌سازی شده است.

مدیر خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: کشاورزان استان بوشهر با توجه به اینکه در آستانه کشت پاییزه در این استان هستیم حتماً برای دریافت کود موردنیاز مشخصات خود را در سامانه جامع پهنه بندی ثبت کنند و در صورت نیاز ویرایش کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر