جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۴۴۲
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۹

فکرشهر:استاندار بوشهر با تاکید بر پشتیبانی مناسب از طرح‌های پرورش ماهی در قفس گفت: در دولت دوازدهم سطح اراضی واگذارشده پرورش میگو در استان بوشهر دو برابر شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم گراوند عصر یکشنبه در آئین افتتاح طرح‌های هفته دولت شهرستان گناوه اظهار داشت: امروز اگر خدمتی صورت می‌گیرد به واسطه جانشانی های و ایثارگری‌هایی که صورت گرفته و افتخار می‌کنیم که در مسیر شهدا به ویژه شهدایی که نماد خدمتگزاری به ملت هستند حرکت می‌کنیم.

استاندار بوشهر افزود: همزمان با ششمین روز از هفته دولت تعداد ۶۶ پروژه در هفته دولت با اعتبار بالغ بر ۱۷۴ میلیارد تومان در شهرستان گناوه افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

وی گفت: تلاش همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و اداری در سطح استان بوشهر و شهرستان گناوه که در شرایط سخت اقتصادی تمام توان و همت خود را برای توسعه و آبادانی و استفاده از ظرفیت‌های استان به کار گرفته‌اند قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های استان ساحلی بوشهر، ظرفیت دریا است گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم سطح اراضی واگذار شده برای طرح شیلاتی و پرورش میگو سه برابر شد که تولید نیز به همین میزان ارتقا یافت ولی صرفاً در دولت دوازدهم سطح اراضی واگذارشده پرورش میگو در استان بوشهر دو برابر شد و اراضی واگذارشده از ۵ هزار هکتار به ۱۰ هزار هکتار رسید.

گراوند ادامه داد: یکی از نقاط قوت استان در حوزه شیلات است و اقتصادی بودن سرمایه گذاری در این حوزه نیز باعث شده تا مردم خود نیز هزینه‌های خوبی در این زمینه انجام دهند و این امر نشان می‌دهد این ظرفیت بالای استان بوشهر دارای توجیه اقتصادی است.

وی گفت: توجیه اقتصادی سرمایه گذاری این بخش باعث شده تا بخش خصوصی تمام کارهای عمرانی و توسعه شهرک شیلاتی رود شور بندر ریگ شهرستان گناوه که تا امروز به عنوان بزرگترین شهرک شیلاتی در کشور محسوب می‌شود بر عهده گرفته و تمام زیرساخت‌های اصلی با سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

استاندار بوشهر از همه سرمایه گذاران، شیلات استان و همه کسانی که در زمینه تکمیل طرح‌های پرورش ماهی در قفس تلاش کردند تقدیر کرد و ادامه داد: پروژه پرورش ماهی در قفس در سال‌های گذشته در استان آغاز شده و در فرهنگ استفاده از ظرفیت‌ها دریا در این حوزه سرمایه گذاری‌هایی صورت گرفت که خوشبختانه امروز هشت واحد مشغول به کار با تولید چهار هزار و ۵۰۰ تن در استان بوشهر فعال هستند.

وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم در حوزه پرورش ماهی در قفس تولید موفق داشته باشیم باید هم تأمین کننده تجهیزات و هم پشتیبانی از آنها انجام گیرد افزود: امروز با افتخار بخش زیادی از تجهیزات لازم برای پرورش ماهی در قفس در درون استان تولید و تأمین می‌شود و گرفتاری‌های واردات این تجهیزات که در ابتدای شروع این طرح در استان وجود داشت را نداریم.

وی گفت: نظام بانکی باید با تسهیلگری، موانع رفت و آمد بین بانکی را برای سرمایه گذاران کم کند تا بیشتر و بهتر بتوان از این ظرفیت‌ها بهره برد و اگر این موارد محقق شود به طور یقین سرعت تولید این واحدها از چهار هزار و ۵۰۰ به ۳۰ هزار تن می‌رسد.

گراوند خاطرنشان کرد: صنایع پشتیبانی نیز در زمینه تولید ماهی در قفس باید شکل بگیرد که ذخیره بزرگی در زمینه اشتغال در استان بوشهر رقم خواهد زد.

وی از دقت تلاش و پیگیری‌های فرماندار گناوه در اجرای پروژه‌ها و طرح‌های شهرک شیلاتی و پرورش ماهی در قفس تقدیر کرد و اضافه کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در سال جهش تولید مانع زدایی ها باید تلاش کرد تا تولید بالا برود و موانع را از پیش پای تولید و تولید کنندگان برداشت و اگر نظام بانکی نیز همراهی کند هر چه بیشتر و بهتر می‌تواند از ظرفیت‌های استان بهره برد.

استاندار بوشهر یادآور شد: نظام بانکی نیز باید از این سرمایه گذاری ها در این حوزه حمایت و پشتیبانی کند تا نه تنها نیازهای استان بلکه نقش بزرگ و پررنگی در تأمین نیازهای غذایی کشور و صادرات ایفا کند.

گراوند تصریح کرد: در حوزه بنیاد مسکن و عمران شهری و روستایی نیز کارهای خوبی انجام شده است و بنیاد مسکن در استان بوشهر در دولت یازدهم و دوازده کارهای خوبی با همکاری دهیاران، بخشداران و شوراها در روستاها انجام داده است و تلاش شده تا امکانات در روستاها فراهم شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر