جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۹۵۴۶۳
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴

فکرشهر: پروفسور محمد آهنچی رئیس و دبیر اسبق فدراسیون کشتی در سن ۹۶ سالگی درگذشت.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، پروفسور محمد آهنچی متولد سال ۱۳۰۴ در کرمانشاه بود. وی تحصیلات آکادمی خود را در دانشگاه تهران و سپس در دانشگاه معتبر IIT به عنوان یکی از ۵ دانشگاه بزرگ جهان در شیکاگو و در رشته های مدیریت، بازرگانی و اقتصاد و تحقیق در عملیات و سازماندهی به پایان رساند.

او سپس تحصیلات تکمیلی در طرح ریزی، برنامه ریزی و بودجه بندی را در دانشگاه نورث وسترن گذراند.

مرحوم آهنچی قبل از عزیمت به آمریکا، عضویت تیم ملی کشتی، مدیریت ورزش کرمانشاه، ریاست هیات های کشتی کرمانشاه، اهواز و آبادان، دبیری و ریاست فدراسیون کشتی ایران و ورزش های زورخانه ای را بر عهده داشته است.

همکاری در ساختن پل جدید شهرستان دزفول در سال ۱۳۲۹ و مدیریت پروژه ساخت استادیوم ۳۰ هزارنفری به همراه سایر تاسیسات مجموعه ورزشی شیراز در سال ۱۳۴۵ که آن را در مدت ۶۵ روز انجام داد، از کارهای تحسین برانگیز وی در مدیریت پروژه بود که حاصل آن خلق و ارائه نظریه سازمانهای موقت و ثبت آن به نام ایشان در دانشگاه North Western آمریکا شد.

وی دوره‌های رنجر و چتربازی را نیز در ایران و آمریکا گذرانده بود.

او همچنین ضمن انجام تحقیقات در ایران با دانشگاه های معتبر نظیر ماستریخ هلند، ارفورت آلمان، IMI بلژیک و ... همکاری نزدیک علمی تحقیقاتی داشت و تألیفات بسیاری از وی به چاپ رسیده است.

خبرگزاری ایسنا، این ضایعه را به خانواده مرحوم آهنچی و جامعه ورزش ایران تسلیت می گوید و برای آن مرحوم طلب غفران الهی دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر