شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۵۰۴
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۸

فکرشهر: بسیج مداحان و کانون مداحان تبلیغات اسلامی بوشهر ضمن تقدیر از مداحان، ذاکرین، هیئت‌ها و دست اندرکاران برپایی عزاداری امام حسین (ع) نسبت به انحراف در فرهنگ عاشورایی واکنش نشان دادند.

به گزارش فکرشهر از مهر، سازمان بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، ضمن تقدیر از همه مداحان، ذاکرین، مسئولان هیئت‌های مذهبی، بانیان مساجد، حسینیه‌ها و تکایا، اصحاب رسانه و دست اندرکاران برپایی عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام، نسبت به انحراف در فرهنگ عاشورایی جامعه با صدور بیانیه‌ای واکنش نشان دادند.

متن این بیانیه به این شرح است:

پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله وسلم می‌فرماید: اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاه. همانا حسین علیه السلام چراغ هدایت و کشتی نجات است.

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام و درود به روان پاک شهدای والامقام اسلام و سلام به برپا کنندگان عزای سیدالشهدا.

همانطورکه مستحضرید، امسال برنامه‌های عزاداری حضرت سیدالشهداء علیه السلام در دهه اول محرم در شرایطی حساس و با رهنمودهای حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب و پیروی هیئات مذهبی و جامعه مداحان از منویات معظم‌له با رعایت قوانین و شیوه‌نامه‌های بهداشتی به خوبی برگزار گردید.

خداوند منان را شاکریم که توفیق خدمتگزاری و درک ایام عزای حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش را نصیبمان کرد.

سازمان بسیج مداحان سپاه امام صادق (علیه السلام) استان بوشهر و کانون مداحان سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر، ضمن تقدیر و تشکر از همه مداحان، ذاکرین، وعاظ، مسئولان هیئت‌ها، بانیان مساجد، حسینیه‌ها و تکایا، اصحاب رسانه و دست اندرکاران برپایی عزاداری سید و سالار شهیدان که در طول سالیان متمادی، موجبات رشد و بالندگی و ایجاد شور و شعور حسینی در بین عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را فراهم نموده‌اند، آرزوی طول عمر باعزت و صحت و سلامتی از درگاه خداوند متعال را مسئلت می‌نماید.

نکته حائز اهمیت در این برهه، این است که گاهی مشاهده می‌شود برخی از روی غفلت و سهل‌انگاری، خواسته یا ناخواسته، موجبات انحراف در فرهنگ عاشورایی جامعه را فراهم کرده، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به عقاید و باورهای دینی مردم وارد می‌کنند که چه بسا برخی از این اقدامات، موجب ایجاد سنت غلط در این فرهنگ نیز می‌شود.

متأسّفانه شبکه‌های اجتماعیِ افسارگسیخته هم در فضای مجازی بدون هیچ ابایی به نشر و ترویج آن می‌پردازند.

یکی از این موارد که باعث نگرانی است و متدینین بی‌شماری، از مسئولان مربوطه درخواست رسیدگی جدی نموده‌اند، تولید برنامه «مداحی برخی از خواهران به صورت تک‌خوانی» در جمع‌های مختلط و انتشار آن در فضای مجازی است.

بدین وسیله به اطلاع می‌رساند با توجه به مفسده انگیز بودن این قبیل برنامه‌ها و حکم فقهی مراجع دینی مبنی بر حرام بودن مداحی خواهران به صورت تک خوانی در حضور برادران یا در جمع‌های مختلط و نشر آن در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، انجام چنین اقداماتی ممنوع بوده و در صورت مشاهده، با خاطیان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

از خداوند منان توفیق نوکری و خدمتگزاری شما خوبان را در اشاعه‌ی فرهنگ ناب عاشورا خواهان و خواستاریم.

سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی استان بوشهر

کانون مداحان اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر