شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۵۴۱
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

فکرشهر: در پی انتشار فیلم مداحی خواهران به صورت تک خوانی، سازمان بسیج و کانون مداحان استان بوشهر روز سه‌شنبه‌ بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سازمان بسیج مداحان و کانون مداحان اداره تبلیغات اسلامی استان بوشهر با قدردانی از مداحان، ذاکران، مسئولان هیات‌ها و دست اندرکاران برپایی عزاداری امام حسین (ع) با انتشار بیانیه‌ای، به انحراف در فرهنگ عاشورایی واکنش نشان دادند.

در این بیانیه آمده است: امسال برنامه‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) در دهه‌ اول محرم در شرایطی حساس و با رهنمودهای حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب و پیروی هیات های مذهبی و جامعه‌ مداحان از منویات معظم‌له با رعایت قوانین و شیوه‌نامه‌های بهداشتی بخوبی برگزار شد.

در ادامه این بیانیه با قدردانی از مداحان، ذاکرین، وعاظ، مسئولان هیات‌ها، بانیان مساجد، حسینیه‌ها و تکایا، اصحاب رسانه و دست اندرکاران برپایی عزاداری سید و سالار شهیدان که در طول سالیان متمادی، موجبات رشد و بالندگی و ایجاد شور و شعور حسینی در بین عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)را فراهم کرده‌اند، نوشته شده است: نکته حائز اهمیت در این برهه، این است که گاهی مشاهده می‌شود برخی از روی غفلت و سهل‌انگاری، خواسته یا ناخواسته، موجبات انحراف در فرهنگ عاشورایی جامعه را فراهم کرده، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به عقاید و باورهای دینی مردم وارد می‌کنند.

این بیانیه افزوده است: چه بسا برخی از این اقدامات، موجب ایجاد سنت غلط در این فرهنگ نیز می‌شود و متاسفانه شبکه‌های اجتماعیِ افسارگسیخته هم در فضای مجازی بدون هیچ ابایی به نشر و ترویج آن می‌پردازند، یکی از این موارد که باعث نگرانی است و متدینین بی‌شماری از مسئولان مربوطه درخواست رسیدگی جدی کرده‌اند، تولید برنامه‌ مداحی برخی از خواهران به صورت تک‌خوانی در جمع‌های مختلط و انتشار آن در فضای مجازی است.

سازمان بسیج و کانون مداحان استان بوشهر در بیانیه مشترک آورده اند: بدین وسیله به اطلاع می‌رساند باتوجه به مفسده انگیز بودن این قبیل برنامه‌ها و حکم فقهی مراجع دینی مبنی بر حرام بودن مداحی خواهران به صورت تک خوانی در حضور برادران یا در جمع‌های مختلط و نشر آن در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، انجام چنین اقداماتی ممنوع است و در صورت مشاهده، با خاطیان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر