شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۵۷۳
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

فکرشهر: ۲ محکوم جرایم غیرعمد گرفتار در زندان اهل گناوه به همت هیات مذهبی فاطمیه این شهرستان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

به گزارش فکرشهر، مسئول هیات مذهبی فاطمیه گناوه روز چهارشنبه  به خبرنگار ایرنا گفت:  یکی از زندانیان ۱۶ سال در حبس بود و پس از اطلاع از اینکه در این مدت  متحول شده است، با تلاش‌ها و پیگیری‌های مجدانه دست‌اندرکاران این هیات به همراه یک نفر دیگر آزاد شد.

هاجر ذاکری افزود: هیات فاطمیه در کنار برگزاری آئین‌های مذهبی و پاسداری از فرهنگ اسلامی در کارهای خیرخواهانه و کمک به همنوعان همواره پیشگام بوده که آزادی ۲ زندانی غیرعمد بخشی از آنها است.

وی اظهارداشت:  اهدای یخچال و  تلویزیون به ۲  خانواده بی‌سرپرست و نیازمند و  توزیع ۵۰۰ بسته حمایتی شامل گوشت، مرغ، برنج محلی، شکر، روغن، رب گوجه و لباس نو بین نیازمندان از عمده فعالیت‌های این هیات در ماه محرم  است.

ذاکری  گفت: اهدای مبلغ ۹ میلیون تومان کمک نقدی بین خانواده‌های مبتلا به ویروس کرونا، پخت و توزیع ۸۰۰ پرس غذای گرم نذری در روز عاشورا، ۶۰۰ پرس در روز شهادت امام سجاد (ع)، کمک به هزینه عمل یک کودک بیمار، عیادت از ۲۸ خانواده مبتلابه بیماری کرونا و تهیه مایحتاج برای یک هفته این بیمار بخش دیگری از فعالیت‌های این هیات در ایام محرم بوده است.

وی افزود:  وساطت بین سه خانواده که مشکل داشتند و در شرف طلاق بودند، خرید منبع آب برای یک خانواده بی‌سرپرست و نیازمند به مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، تهیه جهیزیه کامل برای عروسی که ۲ سال از زمان عقدش گذشته بود و  پدر و مادرش فوت شده بودند،  از دیگر فعالیت‌های هیات مذهبی فاطمیه گناوه در ماه محرم است.

مسئول هیات مذهبی فاطمیه گناوه گفت: راه‌اندازی کارگاه خیاطی برای بانوان به منظور اشتغال و کمک به معیشت خانواده‌ها و برگزاری مسابقه‌های فرهنگی به مناسبت‌های مختلف نیز از دیگر فعالیت‌های این هیات است.

وی یادآورشد:  آیین‌های مذهبی و عزاداری‌های محرم باتوجه به شیوع ویروس کرونا، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در این هیات برگزار می‌شود.

ذاکری گفت: این هیات در سالروز شهادت حضرت رقیه (س) ویژه برنامه همایش "رقیه سالان" را برگزار می‌کرد اما این برنامه از سال گذشته و امسال باتوجه به شیوع کرونا، به صورت نذر سفره و تهیه بسته‌های لباس، خوراک و کارت هدیه برای دختران خردسال نیازمند و بی سرپرست با مساعدت خیران اجرا می‌شود.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر  دارای بیش از ۵۰ هیات مذهبی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر