جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
فکرشهر- مصطفی منفرد: رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درباره وضعیت بیماری کرونا در جزیره خارک گفت: سیر نزولی بیماری چند روزی است که در استان بوشهر شروع شده است و تعداد ورودی‌های  بیمارستان کمتر شده است...
کد خبر: ۹۵۵۷۴
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۴

فکرشهر- مصطفی منفرد: رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درباره وضعیت بیماری کرونا در جزیره خارک گفت: سیر نزولی بیماری چند روزی است که در استان بوشهر شروع شده است و تعداد ورودی‌های  بیمارستان کمتر شده است.

به گزارش فکرشهر، دکتر سعید کشمیری با بیان اینکه دیگر مریضی معطل نمی‌شود گفت: حتی تخت خالی در استان بوشهر برای پذیرش بیماران کرونا وجود دارد و آمار مبتلایان هم نسبت به روزهای قبل کاهش یافته است.

وی افزود: میزان ابتلا در جزیره خارک به دلیل کوچکی‌اش حتی اگر میزان بیماران کرونایی، از یک مورد به دو مورد افزایش پیدا کند به چشم می‌آید؛ طبیعتا در جزیره خارک هم مثل بقیه جاهای کشور، در پیک پنجم افزایش تعداد بیمار و بستری داشتیم، اما دقیقا در سطح بقیه استان بوده و بیشتر از جاهای دیگر نبوده است.

کشمیری درباره ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در جزیره، گفت: اتفاقا مرکز جامع سلامت خارک سال گذشته بازسازی شد و یک مرکز بزرگتر و مجهزتر از سوی دانشگاه ایجاد شد.

وی ادامه داد: مرکز بهداشت خارک مرکز اصلی بیماریابی، واکسیناسیون، خدمات بهداشت و پیشگیری خارک است که24 ساعته فعال بوده و پزشک دارد و تمام کارهای بیماریابی جزیره را برعهده دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهردر ارتباط با وضعیت بیمارستان نفت تصریح کرد: بیمارستان نفت هم فعالیت خودش را دارد و بیماران در آنجا پذیرش می‌شوند. یک بالگرد هم در اختیار دانشگاه علوم پزشکی است که به صورت مرتب درحال خدمت‌رسانی به مردم جزیره خارک است و بیماران مختلف، چه بیماران قلبی و چه بیماران تروما را منتقل می‌کند اما قادر به انتقال بیماران کرونایی نیست، چرا که اصلا طبق پروتکل‌ها انتقال بیمار کرونایی از سوی هلی‌کوپتر ممکن نیست و همه اعضای پروازی را درگیر خواهد کرد. این بیماران باید از طریق شناور منتقل شوند.

سعید کشمیری در پاسخ به این سوال که به چه دلیل خدماتی از جمله سی‌تی اسکن در این جزیره ارائه نمی‌شود، گفت: بیمارستان نفت فاقد سیتی اسکن است، به همین خاطر با مسئولان بهداشت و درمان نفت مذاکراتی انجام شده است که سی‌تی اسکن را هرچه سریع‌تر برای این بیمارستان خریداری کنند و باتوجه به شرایط کرونا قول مساعد داده‌اند و در تدارک خرید سیتی‌اسکن هستند.

وی در خصوص انتقال بیماران کرونایی گفت: اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در زمینه انتقال بیماران کرونا و مادران باردار و غیره فعال است، اما قادر به انتقال بیماران کرونا نیست، زیرا پروتکل های وزارت بهداشت اجازه حمل و نقل بیماران کرونایی را نمی‌دهد و این کار از طریق شناور این اتفاق می‌افتد. با هماهنگی‌هایی که بخشداری انجام می‌دهد، انتقال بیمار از طریق شناور جزیره به بوشهر انجام می‌شود و اورژانس بوشهر هم در اعزام و انتقال به بوشهر کاملا هماهنگ است.

وی تاکید کرد: جزیره خارک نیاز به راه اندازی هرچه سریع‌تر یک درمانگاه مجهز در زمینه تامین اجتماعی دارد که این تصمیم از سوی سازمان تامین اجتماعی گرفته شده‌ است اما به علت نداشتن فضای مناسب هنوز نتوانسته‌ایم آن را راه بیاندازیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر